Here we go

All band: Me, myself, I and Heikki (the bass player gets a job), we´ll take some gigs sometimes in clubs and other good places.
We ´re playing, `couse we like it. The subscription from here.
(Next gig 29.6.2011 - Get your ass at K-Klubi)
Next gig: 28.7 - Hiili, Aurinkoterassi). My regards.
Get your ass at Resistori-Klubi: Next gig: 29.9.2011 .. .. !
Next gig 1.5 at Kuopio Market Square at 14.00.
Next gig playing for Save the Rupla, 28.7.12 at Piispanpuisto (at Bishop´s Park of Kuopio).
Now: I´m gonna present some of my texts in three languages  with simple accompaniment at next TEXTfirst night.
Get your ass at Henry´s pub  15.1.2013 at 22h, for my please,..and the new gig: April 16nd.
I will get my ass and quitar to Lekkeri 13.4.2013 @ Helmi's birthday party with streetpunk.
the next time you will see me in Kuopio will be 26th May 2013. there comes a gig ... at Pushkin's statue to start at 12:00.
Next gig playing for Save the Rupla, 23th November 2013 at Rupla. Starts at 14:00 -> Get your ass on there where occurs!
Nästa min spelning ska finnas på Nykterhetshuset 2014/12/04 (kl 11:00) i Kuopio. Hör du, som nya arbetarklassmusik, några bra låtar.
The Next gig will be May 1, 2014 on Kuopio Market Square's stage at 9.00.
.. and you will also see me in Kuopio on the gig-stage at the lake of Valkeinen about at fourte
en May 1, 2014.

hemmagården på onsdag, den 28:e dagen kl 21 i denna månad ->
Ro sitt röv hit och se:
The Old Union Band.
The solo-gig on the Kuopio's VR-Magazine at 8/08/2015 Saturday. There will be some kind of antifascist theme. Get your ass there at 19:00. The next gig at same place at 29/8/
den spelningen på Kuopios marknadstorget den lördag, 12 september (2015) klockan 11 framåt.
det kommer att
finnas upproret nu!
Live at BilliardCenter oct 30, 2015. The FridayBand.
scenen 6 augusti `16 på Peräniemenkasino i Kuopio.
Följande gig på scenen 12 augusti `17 vid Peräniemenkasino i Kuopio-stad.
Gig på Peräniemenkasino den 4 september 2021. Jag har startat nya soloalbumsinspelningar.

Ps. Someone did ask,
my first album The Desert Songs is sold out.
I `m sorry.
(we are working with the new material)
(Update 20.9.11: Heikki has left the band.)
Pena Tikanmäki came in on bass.
I'm making a new record..
(Update 08.7.12: ROH Band Mark II works)
(Update 30.3.14: The Old Union Band has been formed)
(Update 30.8.15) the newly named: Fridayband.
(Update 20.9.11: Heikki has left the band.)
Pena Tikanmäki came in on bass.
I'm making a new record (update: 15.11.2023

4 juni 2010

Ihmisenä olemisen ongelma

Muuan julkkis kertoo maikkarilla, kuinka sosiaalinen suhde joutui koetukselle ja muuttui luonteeltaan armottoman kuluttavaksi:
Vaikeutemme kasvoivat sellaisiin mittasuhteisiin, että tämän on nyt oltava lopullinen ero. Olen ollut niin loppu, että aloin jo sairastua. Minulle tuli rytmihäiriöitä ja hengenahdistusta, enkä jaksanut enää edes kävellä. Elimellistä vikaa ei löytynyt, vaan liikaa stressiä ja murhetta.
Ennen kuin avaruuteen lähetetään kutsukortinomaisia tietopaketteja ihmisestä, olisi hyvä tuntea ihminen. Esimerkiksi tämä muutos eksistenssin kokemuksessa, angstisuus, mistä se johtuu.
Masennusdiagnoosia taas ei läheskään kaikissa tapauksissa tarvittaisi, jos ihmistä autettaisiin muuten, jos kiinnitetään huomiota niihin tekijöihin, joiden keskellä vaikeuksiin joutunut ihminen elää, arvioivat tutkijat Petteri Pietikäinen ja Jari Turunen Taimin jäsenlehti Kipunoissa 1/2009
Sairauskäyttäytymiseemme tomii esimerkiksi median, ihmiskuvan ja ajassa vaikuttavien aatteiden ja uskomusten kautta. Perhe- ja työolosuhteet, yhteiskunnan rakenteelliset tekijät, historialliset muutokset ahdingon oirekuvissa - kaikki vaikuttaa.

Osittain näinkin.
Puhutaan tarttuvista diagnooseista, tarkoittaen sairauksien nimityksiä, joita käytetään ensin lääketieteessä. Myöhemmin ne vaikuttavat laajemmin kulttuurimaisemaan, jolloin niiden käyttö yleistyy puhekielessä, julkisessa keskustelussa ja lopulta jopa viihteessä, kunnes niiden selitysvoima lopulta hiipuu tai ne poistuvat kokonaan käytöstä.

Ahdinkoa koskevat diagnoosit he ovat todenneet erittäin tarttuviksi. Tarkasteltuaan diagnostiikan muutoksia nykyisyyden ja historiallisen analyysin kautta he toteavat, että 1800-luvun loppupuolelta alkaen ahdinkoa on nimitetty useilla ammattitermeillä ja diagnooseilla, kuten neurastenia, stressi ja depressio. Näille kaikille on ollut tyypillistä voimakas leviäminen ensin lääkärikunnan ja sitten suuren yleisön käyttöön.
Lisäksi lääkehoitoihin turvautuminen kevyin perustein voi muuntaa ihmisen passiiviseksi hoidon kohteeksi, joka hakee ihmiselämään kuuluviin vastoinkäymisiin lääketieteellistä ratkaisua.

Pietikäinen ja Turunen peräänkuuluttavat työssään monitieteellistä ahdingon tutkimusta, jossa otetaan huomioon sekä sairauksien oireiden että selitysten sitsuaalisuus mutta ennen muuta nostetaan katse yksilön oireista myös historiallisiin ja sosiokulttuurisiin tekijöihin.
Mutta näin pitkälle eivät hekään ole valmiita menemään:
Varsinainen sosiaaliset suhteiden probelmaitsoituminen tapahtui niin nopeasti, yhdessä kahdessa sukupolvessa, että aika ennen tätä sielullisen ahdistuksen vyöryä saattaa olla vielä muistissa. Ei sitä yksin mikään mediamaailma tai muu selitä.
Skannasin kerran Steiner-siteerauksen asiasta.
Mihin nykyaikana päästään vasta pitkällisen seurustelun jälkeen eikä aina silloinkaan, se saavutettiin aikaisempina vuosisatoina, varsinkin kreikkalais-roomalaisella kaudella, yhdellä iskulla ihmisten kohdatessa toisensa. Mikä yksilöitä saat­toi vetää yhteen, kehittyi nopeasti. Ei tarvinnut niin pitkälti vaihtaa ajatuksia ja tunteita.
Tuossa esitelmässä hän kuvaili sosiaalisia suhteita, muutosta niiden dynamiikassa, miten erilaiset vaikutteet (menneistä elämistä) nousevat kanssakäymisessä esille, ja sitten lopulta jotain, mikä myös erottaa ihmiset toisistaan.
Mikä olento on ihminen, mistä se tulee ja minne menee? Tätä tietämystä ei pelkän fyysisen olemuksen ulkoinen tutkiminen voi paljastaa. Ja sen selville saaminen on oma tehtävämme, mitkään jumalat tai kiiltäväpukuiset eivät sitä tee. Kuten eivät myöskään muut luo yhteiskunnallista oikeudenmukaisuutta, se ihmiskunnan oma työ ja tehtävä.
Naivien amerikkalaisten omin lupineen avaruuteen lähettämä kutsu, ajoreitteineen. Samaistuimen olemattomaan, oletuksena, että he ovat kaltaisiamme - muistan vastustaneeni tätä ajatusta jo teininä nuotiokeskusteluissa.
Luotaimet Pioneer 10 (1972 [kuvassa]) ja sittemmin myös 11 sekä Voyager 1 ja 2 veivät 1970-luvulla mukanaan tallenteita ja kaiverruksia maapallosta, tietoa asukkaista ja meidän bio-organismista (jos sattuisi kiiltäväpukuisille maistumaan) & kulttuureista - ja jopa siis ajo-ohjeet tänne paikalle.

Puerto Ricossa sijainneella Arecibon-radioantennilla V.1974 lähti vielä 1 679 binaarikoodista rakennettu info ihmisen dna:sta ja katsaus Aurinkokunnastamme, vastaava syötävää (alkukuvan energian muotoa) ei ollut muualla.
Totta, se tuli myöhään, Stephen Hawkingin varoitus siitä, ettei ihmiskunnan tulisi yrittää ottaa yhteyttä maan ulkopuoliseen älyyn.
Kuva: C.G.Jung, joka laajensi materialistista ihmiskäsitystä.

1 kommentar:

dudivie sa...

kohtalo kohtalo voi sen sanoa kevyesti