Here we go

All band: Me, myself, I and Heikki (the bass player gets a job), we´ll take some gigs sometimes in clubs and other good places.
We ´re playing, `couse we like it. The subscription from here.
(Next gig 29.6.2011 - Get your ass at K-Klubi)
Next gig: 28.7 - Hiili, Aurinkoterassi). My regards.
Get your ass at Resistori-Klubi: Next gig: 29.9.2011 .. .. !
Next gig 1.5 at Kuopio Market Square at 14.00.
Next gig playing for Save the Rupla, 28.7.12 at Piispanpuisto (at Bishop´s Park of Kuopio).
Now: I´m gonna present some of my texts in three languages  with simple accompaniment at next TEXTfirst night.
Get your ass at Henry´s pub  15.1.2013 at 22h, for my please,..and the new gig: April 16nd.
I will get my ass and quitar to Lekkeri 13.4.2013 @ Helmi's birthday party with streetpunk.
the next time you will see me in Kuopio will be 26th May 2013. there comes a gig ... at Pushkin's statue to start at 12:00.
Next gig playing for Save the Rupla, 23th November 2013 at Rupla. Starts at 14:00 -> Get your ass on there where occurs!
Nästa min spelning ska finnas på Nykterhetshuset 2014/12/04 (kl 11:00) i Kuopio. Hör du, som nya arbetarklassmusik, några bra låtar.
The Next gig will be May 1, 2014 on Kuopio Market Square's stage at 9.00.
.. and you will also see me in Kuopio on the gig-stage at the lake of Valkeinen about at fourte
en May 1, 2014.

hemmagården på onsdag, den 28:e dagen kl 21 i denna månad ->
Ro sitt röv hit och se:
The Old Union Band.
The solo-gig on the Kuopio's VR-Magazine at 8/08/2015 Saturday. There will be some kind of antifascist theme. Get your ass there at 19:00. The next gig at same place at 29/8/
den spelningen på Kuopios marknadstorget den lördag, 12 september (2015) klockan 11 framåt.
det kommer att
finnas upproret nu!
Live at BilliardCenter oct 30, 2015. The FridayBand.
scenen 6 augusti `16 på Peräniemenkasino i Kuopio.
Följande gig på scenen 12 augusti `17 vid Peräniemenkasino i Kuopio-stad.
Gig på Peräniemenkasino den 4 september 2021. Jag har startat nya soloalbumsinspelningar.

Ps. Someone did ask,
my first album The Desert Songs is sold out.
I `m sorry.
(we are working with the new material)
(Update 20.9.11: Heikki has left the band.)
Pena Tikanmäki came in on bass.
I'm making a new record..
(Update 08.7.12: ROH Band Mark II works)
(Update 30.3.14: The Old Union Band has been formed)
(Update 30.8.15) the newly named: Fridayband.
(Update 20.9.11: Heikki has left the band.)
Pena Tikanmäki came in on bass.
I'm making a new record (update: 15.11.2023

11 nov. 2007

Nykyajan sielullisen ahdingonvoittamisesta

... tiedämme, että 4. kulttuurikaudella, kreikkalais-rooma­laisella, kehittyi ulkoisen kulttuurin ja toiminnan an­siosta ns. äly- eli mielisielu ja että nykyajan tehtävä­nä on tietoisuussielun kehittäminen.

Mitä tarkoittaa, että on kehitettävä tietoisuussielu? Oikein ymmärrettynä sisältyy siihen, mitä nyt abstrak­tisessa muodossa lausuttiin, ihmiskunnan kohtalo koko 5. atlantiksenjälkeisellä aikakaudella, jonka kuluessa kaikkien kansojen on työskenneltävä yhdessä toteuttaakseen tietoisuussielun. Tämä ilmenee kaikissa elämän ilmiöissä ja olosuhteissa.

Jos tarkastelemme elämää oikealla tavalla, osoittautuu todeksi, että elämme tietoisuussielun aikaa. Koko ihmiselämä oli toisenlaista edellisellä, kreikkalais-roomalaisella kaudella.
Tuolla kaudella ihmisellä oli käytössään älyn ja mielen voima. Älyyn sisältyy monenlaista.
Sitä ei nykyaikana täysin selvästi nähdä.

Kreikkalaiset ja roomalaiset olivat sielussaan toisella tavoin riippuvaisia älystään kuin 5. kauden ihmiset. Kreikkalaiset ja roomalaiset saivat älyn, siinä määrin kuin he sitä tarvit­sivat, tavallaan kuin valmiina luonnollisen kehityksen ohella.

Ihminen varttui, ja samalla kun luonnolliset taipumukset kehittyivät, kasvoi tietyllä tavalla myös luonnollinen äly. Tätä ei tarvinnut samalla -tavalla koulia kuin 5. kulttuurikaudella on yhä enemmän pakko tehdä. Se kehittyi luonnollisena kykynä.
Kun ihminen kasvoi luonnollisissa olosuhteissa, hänellä joko oli älyä tai ei ollut; tällöin oli kyseessä jokin sairaus. Tämä oli luonnonvastaista; se ei ollut tavallista.
Samoin oli laita mielenlaadun (Gemtit). Tämä kehittyi 4. kulttuurikauden mukaisesti. Ihminen kohtasi toisen ihmisen ja hän pystyi - historia kertoo siitä vä­hän, mutta asia on niin - löytämään suhteen tuohon toiseen.
Tässä onkin varsin suuri ero ennen 15. vuosisataa eläneiden ja nykyisten ihmisten välillä. Ihmiset eivät sivuuttaneet toisiaan niin täysin vailla mielenkiintoa kuin nykyaikana useimmiten tapahtuu, Tarvitsemme monesti pitkän ajan tutustuaksemme todel­la ihmiseen, jonka tapaamme. Meidän on tiedettävä toisistamme yhtä ja toista, jotta oppisimme luottamaan toisiimme.

Mihin nykyaikana päästään vasta pitkällisen seurustelun jälkeen eikä aina silloinkaan, se saavutettiin aikaisempina vuosisatoina, varsinkin kreikkalais-roomalaisella kaudella, yhdellä iskulla ihmisten kohdatessa toisensa. Mikä yksilöitä saat­toi vetää yhteen, kehittyi nopeasti. Ei tarvinnut niin pitkälti vaihtaa ajatuksia ja tunteita.

Tuttavuus solmittiin viipymättä, mikäli tämä oli hyväksi molemmille tai useammille ihmisille, jotka olivat kohdanneet toisensa.
Ihmisen mielenlaatu vaikutti vielä paljon henkisemmin toisen ihmisen mieleen. Sa­malla tavoin kuin nyt voimme aistien avulla tajuta kasvien ja muun luonnon värit, ei tämä enää 7. kulttuurikaudella ilman muuta voi tapahtua, vaan tarvi­taan erityisiä toimenpiteitä luonnon tajuamiseksi. Siten kuin nyt opitaan tuntemaan kasvi ensi silmäyk­sellä ilman lähempää tarkastelua - sitä tietenkin tarvitaan tarkempaa tutkimusta varten - tapahtui aikoinaan ihmisten kesken.
Tämä koski kuitenkin vain tuon ajan yksinkertaisempia elämänoloja.
Tämän tapaiset yhteydet soveltuivat 4. kulttuurikaudelle. Sillä nykyaikana maailman täyttää aivan toisenlaatuinen tunnesuhteiden verkko kuin tuolloin.
x)Steinerin tässä käyttämät käsitteet ihmisestä ja kult­tuurikausista edellyttävät hänen perusteostensa, esim. "Antroposofisen hengentieteen" (suom. 1964) tuntemista. Steiner piti esitelmän kuulijakunnalle, joka oli pereh­tynyt hengentieteen perusteisiin.







Rudolf Steiner: Nykyajan sielullisen ahdingonvoittamisesta.
- sosiaalinen vapaus, ajatuksen vapaus ja hengentiede
esitelmä Zürichissä 10.10.1916 s. 1-2.

Inga kommentarer: