Here we go

All band: Me, myself, I and Heikki (the bass player gets a job), we´ll take some gigs sometimes in clubs and other good places.
We ´re playing, `couse we like it. The subscription from here.
(Next gig 29.6.2011 - Get your ass at K-Klubi)
Next gig: 28.7 - Hiili, Aurinkoterassi). My regards.
Get your ass at Resistori-Klubi: Next gig: 29.9.2011 .. .. !
Next gig 1.5 at Kuopio Market Square at 14.00.
Next gig playing for Save the Rupla, 28.7.12 at Piispanpuisto (at Bishop´s Park of Kuopio).
Now: I´m gonna present some of my texts in three languages  with simple accompaniment at next TEXTfirst night.
Get your ass at Henry´s pub  15.1.2013 at 22h, for my please,..and the new gig: April 16nd.
I will get my ass and quitar to Lekkeri 13.4.2013 @ Helmi's birthday party with streetpunk.
the next time you will see me in Kuopio will be 26th May 2013. there comes a gig ... at Pushkin's statue to start at 12:00.
Next gig playing for Save the Rupla, 23th November 2013 at Rupla. Starts at 14:00 -> Get your ass on there where occurs!
Nästa min spelning ska finnas på Nykterhetshuset 2014/12/04 (kl 11:00) i Kuopio. Hör du, som nya arbetarklassmusik, några bra låtar.
The Next gig will be May 1, 2014 on Kuopio Market Square's stage at 9.00.
.. and you will also see me in Kuopio on the gig-stage at the lake of Valkeinen about at fourte
en May 1, 2014.

hemmagården på onsdag, den 28:e dagen kl 21 i denna månad ->
Ro sitt röv hit och se:
The Old Union Band.
The solo-gig on the Kuopio's VR-Magazine at 8/08/2015 Saturday. There will be some kind of antifascist theme. Get your ass there at 19:00. The next gig at same place at 29/8/
den spelningen på Kuopios marknadstorget den lördag, 12 september (2015) klockan 11 framåt.
det kommer att
finnas upproret nu!
Live at BilliardCenter oct 30, 2015. The FridayBand.
scenen 6 augusti `16 på Peräniemenkasino i Kuopio.
Följande gig på scenen 12 augusti `17 vid Peräniemenkasino i Kuopio-stad.
Gig på Peräniemenkasino den 4 september 2021. Jag har startat nya soloalbumsinspelningar.

Ps. Someone did ask,
my first album The Desert Songs is sold out.
I `m sorry.
(we are working with the new material)
(Update 20.9.11: Heikki has left the band.)
Pena Tikanmäki came in on bass.
I'm making a new record..
(Update 08.7.12: ROH Band Mark II works)
(Update 30.3.14: The Old Union Band has been formed)
(Update 30.8.15) the newly named: Fridayband.
(Update 20.9.11: Heikki has left the band.)
Pena Tikanmäki came in on bass.
I'm making a new record (update: 15.11.2023

14 nov. 2007

Netti muodostui äärinäkemysten temmellyskentäksi sosiaalisesta tarpeesta

Se mitä internetissä, sen sadoilla foorumeilla keskustellaan, on noussut taas esille ikävien reaalimaailman tapahtumien johdannaisena. Kuinka www:stä, verkkojen verkosta, tuli väitetty äärilaitojen ajatusten toiveiden tynnyri?
Tuusulan Jokelan tapahtumien mainingeissa internetin kommunikaatiovirrasta on vedetty esille syyllistävään sävyyn nk. syväekologia.
Termin horjuvat määrittelyt eivät ole suomalaisperäisiä, eikä kellään suomalaisella yksityisajattelijalla ole siihen tuotemerkkisuojaa.
Jyrkän linjan ekologisen ajattelun juuret johtavat Rachel Carsonin (1907 – 1964) teokseen Äänetön kevät (Silent Spring, 1962). Tämä modernin ympäristöliikkeen keskeinen käynnistäjä osoittaa läntisen kulttuurin ihmiskeskeisyyteen ongelmien ytimessä.
Suomen Pentti Linkola puuhasteli tuolloin vielä pamflettiaan kaupanneena yltiöpasifistina.
Ihmiskeskeisyyden sivuuttaminen kuitenkin on käytännössä tarkoittanut montaa asiaa – juuri suomalaista luonnonsuojeluajattelua leimaa suhteellisen valinnan hylkäävä syväekologinen orientaatio. Tämä on myös auttanut johtopäätöksiin, joiden mukaan lajeja ja luontotyyppejä on suojeltava kaikkialla missä niitä esiintyy, riippumatta siitä, kuinka merkittäviä esiintymät ovat suhteessa koko maan tilanteeseen. Tästä syystä mitään suhteellisen merkityksen arviointeja esimerkiksi Natura-ohjelman valmistelussa ei katsottu tarpeellisiksi.
Toisen kategorian ulottuvuus ihmiskeskisyyden syrjäyttämisessä ei ole vähemmän kompleksinen. Syväekologinen näkemys näet pyrkii ulottamaan luonnontieteelliseen materialismin lainalaisuuksia ihmisyhteisyhteiskuntiin ja niiden säätelyyn. Ajastussuunta ei ole uusi. Jo 1700-luvulla filosofi Dave Hume osoitti tämän teoretisoinnin luonnontieteen ylivaltaa korostavaksi, mutta logiikaltaan pettäväksi näennäistieteilyksi.
Tyypillistä myös syväekologisen ajattelun kehdoille ja julkaisuille - niin meillä kuin muuallakin – on ollut se, että yhteiskunta - tai käyttäytymistieteellisen koulutuksen saaneet loistavat niissä lähinnä poissaolollaan.

Internetissä varsin marginaaliset ääriryhmittymät ovat saaneet todellista painoarvoaan ja väestöön suhteutettua kannatusosuuttaan suuremman jalansijan, mikä on voinut ajoittain merkitä myös harhaisuuden megalomaanista syvyyttä.
Muiden fundamentalistien tavoin biologispohjaiset äärimmäisnäkemykset olivat paikalla missioimassa maalimankuvaansa jo maailman laajuisen graafisen verkon syntyessä vuonna 1995.
Keskustelufoorumeille nuo kai lähinnä jyrkkyydellään kiehtovat ideat tuodaan julki toiston voimalla käyttäen eräänlaista virheargumentaatiota, väsytystaktiikkaa: jos jyrkänoloiseen teesiin vastattiin, ja se kumottiin, kohta se sama teesi ilmestyi kuitenkin keskustelufoorumille uudelleen keskustelun alle. Käsittely piti alkaa taas nollasta alkaen.
Näin kun kukaan ei enää jaksanut vastata samaan asiaan, muuttui äärilaidan teesi ”vastaansanomattomaksi”.
Tässä vaiheessa linkki tuohon keskusteluun olikin sitten hyvä panna sisäiseen jakeluun. Nähtävästi ei myöskään ollut mahdotonta, että aivan omassa piiristä esitettiin valmiita keposia vastaväitteitä, joita netin syväekologit sitten saattoivat itse kumota.

Kuinka tämä sitten saattoi ”mennä läpi?” Varsin älykkäiden tuntemattomien keskustelijoiden taustalla näyttäisi vaikuttavan myös aito etsintä; valmiit elämäntarkoituksen etsintään vastaamaan tarkoitetut patenttivastaukset eivät heille riitä.

Rehellinen nykyihminen ei voi purematta niellä keskiaikaisia dogmeja elämäntarkoituksesta – puritaanisetkin tiedenäkemykset ovat niitä vastaan olleet vahvoilla, ne ovat rehellisiä, ja aina ainakin jossain määrin perustuvat itseään korjaavaan periaatteeseen.
Tässä suhteessa nettikeskustelijoita syyllistäjät voivat kastoa itseensä, ovatko vihankohteeksi joutuneet instituutiot antaneet nuorille ihmisille katu-uskottavia vastauksia elämää koskeviin kysymyksiin?
Koululaitos on opettanut, ja yhä opettaa biologian ja uskonnon tunneilla, edes ilman synteesin yritystä, toinen toistaan korvalle lyöviä selityksiä elämänsynnystä ja merkityksestä, voisiko sanoa vielä nykyihmiselle vieraalla tavalla, kiistattomina totuuksina.

Inga kommentarer: