
Suomalaisten sinisilmäisyys on ongelma, arvioi Kuluttajaliito. Sen mukaan huijauksen tunnusmerkit täyttyvät, sillä testien ja kilpailujen yhteydessä ei mainita palvelun hinnoista.
Kuluttajalle on voinut tulla jopa useiden satojen eurojen lasku. Homma toimi niin, että käyttäjä vastaa ensin tietokysymykseen, ja sen jälkeen häntä kehotetaan antamaan oma kännykkänumeronsa.
Ei ihan rehelliseen toimintaa.
Kännyyn tulee viesti, jossa kehotetaan vahvistamaan osallistuminen. Kuluttaja voi kuvitella, että viestissä pyydetään vahvistamaan halu osallistua kilpailuun. Taas vastaamalla viestiin kuluttaja hyväksyykin itse asiassa sen, että hänelle lähetetään jatkuvasti maksullisia viestejä.
Kuluttajaliiton mukaan laskuja on tullut myös alaikäisille, sekä prepaid-liittymiin. Zemgo ei tarkista pelaajien ikää.
Ei hyvä, mutta mielenkiintoista nähdä, kuinka viranomaiset menettelevät kun vastassa on tämän luokan ylikansallinen toimija (omine juristiarmeijoineen).
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar