
Viron Neuvostotasavalta suuntasi Suomenlahden tälle puolen omaa ohjemaansa, johon tuli palautetta. Heikkenevä ja väsynyt Neuvostoliitto, jota KGB kai jo salaa purki, ei enää jaksanut ärjähdellä asiasta.Velipuolikuu (1983–1984) oli muuten sketsisarja, jossa ensimmäisenä esiintyi virolaisittain suomea murtaen sukkahosumainos. Pirkka-Pekka Petelius ja Kari Heiskanen sukkahousuissa, niitä esitellen. Sitten vasta rysäpöksyt.
:D
(Tehtaankatu ei näille nauranut)
Moni virolainen kuuntelee äimänä, ja sen on ihan vaikea käsittää, että täällä eleltiin myös ilman lihansyöntiä, Dallasia ja pornoelokuvia - vaikka ne olivat tarjolla, ja enemmänkin.
1. Emmanuellen nyt saattoi katsoi melkein elokuvanakin. Se ei ole nykymittapuun kummoinen pornoelokuva, vaan lähinnä dekadenssin kuvaus, ei edes epäonnistunut.
Sunnuntain Ykkösdokumentti, Jaak Kilmin pitkä dokkari Disko ja ydinsota, Eetriüksus, esitti miten Neuvosto-Virossa Suomen televisio avasi ikkunan "unelmien maailmaan". Vallanpitäjät eivät yrityksistä huolimatta pystyneet lähetyksiä sulkemaan, ja halusivatkokaan todella, koska maassa toimi dokkarin mukaan salainen mediatutkimuslaboratorio.
Se "todellinen naurupommi" oli kai solhoosi joka huipputuloksensa palkaksi esitti järjestelmälle, että myöntää luvan Suomen töllön katseluun.
Suomen tv:n hyvinkin voidaan katsoa ohessa vaikuttaneen (kats. esim. Karl Vainon kommentit) tuohon lopunajan prosessiin, joka alkoi v. 1979 Puolasta, NKP:n yritettyä turhaan estää katolisen kirkon pään vierailu maassa.
2 kommentarer:
miksi pirkka pekka kieltäytyi havukka ahon elokuvan pääroolista mulle jäi epäselväks
Hänen sisarensa ...olimme hyviä perhetuttuja, muodostui kuva, että aika kovia kommunisteja koko peteliusten suku.
Ja just tuolla Kemppisellä kertomani Huovis-anekdootti, siitä puhuttiin tähän sävyyn jäämerellä, että se mulqwist homekorva-huovinen redneckien lemppari sepustelija.
Skicka en kommentar