
Eihän se ole mikään illuminaatti - muuten vain organisoitua toimintaa ja mielipidevaikuttamista, josta joku viestintäkonsultti sissimarkkinoinnin oppina saattaisi olla innoissaan.
He toimivat oman aatteensa ja logiikkansa mukaan, ja vastuu kaiken soft-rasistisen koohotuksen läpimenosta on kokonaan medialla.
Riittävän suuri volyymi tuohon luukkuun näyttää joltain kansanääneltä, mutta se voi hyvin olla myös masinoitu: jokainen mahdollisuus mediakentässä käytetään.
Tavaraa työntämällä - ja sen perille menoa kontrolloimalla- pääsee myös makuun, mikä sortimentti vetää sisään. Voi kehittää tuotettaan, hienosti sanottuna.
Oikeammin: selkeän antirasistisen linjan valitseminen mediassa lopettaa hyvin nopeasti pikkunokkelan, haisevan vitsitehtailun (ai, minne se "kansansääni" sitten häviää? Loinen etsii, tai yrittää etsiä uuden isännän).
Ei tämä tällä erää mikään vanha ilmiö ole mutta huomasin heti kun invaasio alkoi vaikuttaa kohteessaan.
Myös sen osalta, kuinka virtuaaliympäristön kautta organisoidaan kenttää, näkyy olevan homma mallillaan.
Eipä silti interaktiivisen median mahdollisuuksien hyödyntäminen heillä ulottuu kauas yli kymmenen vuoden päähän.
HS:llä muuten on ollut sisäinen ongelma myös keskustelujen moderoinnissa, ei ihme, sinnekin innokkaasti pyrkimällä pääsee. Vasemmisto ei osaa toimia yhtä tehokkaasti netin syvyyksissä tai valtamedian siivellä. Ei oikeistaan missään.
Tänään ilmestyneen Suomen Kuvalahden mukaan Sdp:n puoluesihteeri Mikael Jungner kykenee antamaan kuitin entiselle työnantajalleen, (kats. (suomenkuvalehti.fi), mutta entä muuta?
Rohkeaa olisi ampua itseään jalkaan oikein kunnolla: boikotoida vaalipaneelia, ei siksi, että saa näkyvyyttä, vaan sen voimattoman alas vedetyn tason takia.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar