Lopulta.
Sosiaali- ja terveysministeriö ilmoittaa soutamisen ja huopaamisen jälkeen, että nykyinen laki ei sitten olekaan
täysin onnistunut estämään alkoholimainonnan kohdistamista alaikäisiin.Ziisus! Miten sellainen joka kohdistuu ko. kohderyhmään menekin lisäämiseksi ja voiton lorottamiseksi, voisi jotenkin samalla estää sitä? Kehysteoriaa tähän ei taida löytyä.
Vielä alkuviikosta lobbaamisessa ja lähinnä kokoomuslaisena suojatyöpaikkareservinä kunnostautuneella Panimoliitolla oli ulostulo. Sen mielestä
alkoholimainontaan ja valvotaan liittyen keskustelu uusista rajoituksista on pistänyt alan yritykset miettimään, mitä ne itse voisivat asian eteen vielä tehdä.Tämä oli viimeinen yritys viime maanantaina vesittää lakiesitys ottamalla omaan harkintaan noinkin robusti asia, jossa pelissä ovat lapset ja teinit, joille "taivaallista makua ja elämyksiä" on myyty jo useamman kesän ajan.
Viime kesänä ulkomainoksista vielä hämärrettiin ne viimeiset kriittiset merkit, joista kävi ilmi, että kyseessä on alkoholijuoma, huume.
Ihmettelin, miten tämä on edes mahdollista sivistys- ja oikeusvaltiossa?
Nyt sitten kun laki ajaa päälle kysytään viime tipassa, mitä voisimme tehdä itse?
Hmm... tuolla katudiilerin moraalilla, että mitä? olisikohan haulikon piipun sovittelu suuhun, mitä?
Oikeasti,
entä tiedä, onko tuo "itsetekeminen" tarttunut syksyltä; sen wanhan Hannes Mannisen typo, että rikolliset tai heidän lähiluottokuntansa poliisin resurssien säästämiseksi tutkisivat rikoksensa itse, tiedä. Oli se ainakin pahojen pilapiirrosten innoittaja.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar