
suojeluksessa oleva business näin kituu, on poikkeuksellista. Aivan kuin tapettaisiin lypsävä lehmä, eikö? No ei (vaikka Panimoliitto syyttää alkoholiverojen korotusta ongelmistaan).
Hinnanalet, joita olen nähnyt vaikka paljousalet kiellettiinkin (moraalin puuttuessa siihen tarvittiin laki ja asetus), ovat sellaisia ettei mikään business voi tuolla tavalla menestyä. Hyvä tietysti pistää valtion ja sen verojen piikkiin kaikki.
Oluesta lähes 80 prosenttia myytiin vähittäiskaupan kautta. Noin muuten suomiööliä myytiin viime vuonna 8,9 miljoonaa litraa edellisvuotta vähemmän. Laskun se tosi on vain 2,1 prosenttia.
Ehkä vain ihmiset kyllästyvät tuossa valheessa, olutbaarien lumetodellisuudessa elämiseen? Myös rahalla voi olla parempaa käyttöä näinä aikoina.
Eivät ole kaikki häävejä nähtävyyksiä, ihmispoloja. Räkälät alkoivat noita sisältöjään uuden tupakkalain myötä esitellä kadulla parisen vuotta sitten. En tiedä, mitä ajatella; kurjuudella ratsastajilla ja salakavalasti lapsia alkoholiin houkuttelevilla panimoilla keskinäinen kilpailu on veristä.
Nyt tulee jo ainakin Pohjois-Savosta lupaavia tietoja konttaamisesta viivan alla.
Joku tai jotkut heistä kaatuvat, ja loput jakavat markkinat keskenään(?) Sitten vasta löytynee kohtuullinen hintataso hermomyrkyn vähittäismyynnille. Se markkinamekanismi.
Tulkoon se hinnankorotuspäivä pian.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar