En ole Facebookin ystävä (josei sitä joku tiedä) mutta totuudessa olisi syytä pysyä niin Maikkarin kuin Lenierin itsekin.
Manipuloiva markkinointi voi olla mitä vain, tästä paljon esimerkkejä, muttei se nyt kokaa, piriä ja sellaisia aineita hakkaa missään suhteessa. Silmän kautta ei tehdä ihmeitä, korvankin kautta voidaan mennä sitä syvemmälle ihmisen psyykeen.
Ihmisiä on helppo manipuloida. Heille ehdotetaan vaihtokauppaa, ja pienestä määrästä mukavuutta, imartelua ja itsetunnon kohotusta, heidät saa pikku hiljaa mukaan. Näen tämän ensimmäisenä askeleena sillä polulla, josta meidän pitäisi kääntyä takaisin..Mielestäni paluutietä ei ole, on vain tie kohti entistä suurempaa itsetietoisuutta ja konformoitumattomuutta. Henkilö ei siis tietoisena itsestään ole manipuloitavissa kuin milgramin kokeessa käskytettävä koehenkilö.
Monet sosiaaliset mediat etunenässä Facebook eivät Saksassa enää ole suuryrityksen henkilökunnan enemmistön käytössä turvariskien takia, tietää Wirtschaftswoche kertoa.
Yritysten asioista ympäriinsä hölöttäminen, lähtien wc-hygieniasta huolestuttaa mm. E.ONia, Daimleria, Volkswagenia ja Porschea.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar