Muuan vihreä meinaa tiedotteessaan, että jos kirkosta eroaa tämänviikkoista vauhtia ihmisiä äärinäkemyksiä edustavien puheiden perusteella, vaarassa on "armollisen ja moni-ilmeisen kansankirkon olemassaolo".
Tämän henkilön mielestä on parasta vaikuttaa seurakunnissa esimerkiksi äänestämällä seurakuntavaaleissa marraskuun puolivälissä.
Seurakuntaneuvostoissa ja kirkkovaltuustoissa voidaan päättää tyypillisimmillään kirkon talonmiehen virkavapaudesta ja sen sellaisista asioista. Me tosin täytimme virkoja, ja hoidimme sijoitussalkkuja. Tämä oli nähtävä, mitä se on sisältä, sinänsä ihan okei hartaudeltaan.
Mutta tuolta tasolta mihinkään ns. teologiseen kysymyksen ei ole mahdollista vaikuttaa edes teoriassa.
IL:n pääkirjoitus nimeää kirkon peruspulmana sen, onko Raamattua luettava sananmukaisesti ja pidettävä sitä kaiken muun perustana, kuten kirkkolaki vaatii: elämä on selkeää, kun Isosta Kirjasta saa kaikkeen valmiit vastaukset.
Mutta se ei ole nykyaikaa, ja ihmistieteessä ymmärtääkseen tätä tutkimuskohdetta ei voi nojata menneisyyteen, vaan tulevaisuuteen; tietääkseen libidosta ja anaaliseksistä sen, mikä on välttämätöntä, esimerkiksi juuri tuo seikka - oli henkilö sitten homoseksuaali tai useimmin heteroseksuaali, jolla on homosuhteita - miten energia toimii ihmisen henkisessä organismissa.
Tämä vietti joko sublimoituu, vapautuu, tai estyy jalostumasta platoniseksi rakkaudeksi.
Suurin ongelma kuitenkin lienee seksuaalikielteisyys ja libidon ahdasmielinen tukahduttaminen (ja usein vihaksi kieroutuminen). Kun katsoo jotakin lahkolaista sielunhistoriaa, tämä manipuloitu oman seksuaalisuuden kieltäminen on johtanut vain yksilön seuraavissa ruumiillistumissa itselleen täyteen vastakotaisuuteen.
Yksinkertaisinta olisi antaa ihmisten olla sellaisia kuin ovat - mahdollisimman suuren vapauden kera.
kuvalähde.
1 kommentar:
http://joukopiho.puheenvuoro.uusisuomi.fi/49143-miksi-ja-keiden-tahdosta-maailmassa-on-homomyonteinen-buumi
Skicka en kommentar