Here we go

All band: Me, myself, I and Heikki (the bass player gets a job), we´ll take some gigs sometimes in clubs and other good places.
We ´re playing, `couse we like it. The subscription from here.
(Next gig 29.6.2011 - Get your ass at K-Klubi)
Next gig: 28.7 - Hiili, Aurinkoterassi). My regards.
Get your ass at Resistori-Klubi: Next gig: 29.9.2011 .. .. !
Next gig 1.5 at Kuopio Market Square at 14.00.
Next gig playing for Save the Rupla, 28.7.12 at Piispanpuisto (at Bishop´s Park of Kuopio).
Now: I´m gonna present some of my texts in three languages  with simple accompaniment at next TEXTfirst night.
Get your ass at Henry´s pub  15.1.2013 at 22h, for my please,..and the new gig: April 16nd.
I will get my ass and quitar to Lekkeri 13.4.2013 @ Helmi's birthday party with streetpunk.
the next time you will see me in Kuopio will be 26th May 2013. there comes a gig ... at Pushkin's statue to start at 12:00.
Next gig playing for Save the Rupla, 23th November 2013 at Rupla. Starts at 14:00 -> Get your ass on there where occurs!
Nästa min spelning ska finnas på Nykterhetshuset 2014/12/04 (kl 11:00) i Kuopio. Hör du, som nya arbetarklassmusik, några bra låtar.
The Next gig will be May 1, 2014 on Kuopio Market Square's stage at 9.00.
.. and you will also see me in Kuopio on the gig-stage at the lake of Valkeinen about at fourte
en May 1, 2014.

hemmagården på onsdag, den 28:e dagen kl 21 i denna månad ->
Ro sitt röv hit och se:
The Old Union Band.
The solo-gig on the Kuopio's VR-Magazine at 8/08/2015 Saturday. There will be some kind of antifascist theme. Get your ass there at 19:00. The next gig at same place at 29/8/
den spelningen på Kuopios marknadstorget den lördag, 12 september (2015) klockan 11 framåt.
det kommer att
finnas upproret nu!
Live at BilliardCenter oct 30, 2015. The FridayBand.
scenen 6 augusti `16 på Peräniemenkasino i Kuopio.
Följande gig på scenen 12 augusti `17 vid Peräniemenkasino i Kuopio-stad.
Gig på Peräniemenkasino den 4 september 2021. Jag har startat nya soloalbumsinspelningar.

Ps. Someone did ask,
my first album The Desert Songs is sold out.
I `m sorry.
(we are working with the new material)
(Update 20.9.11: Heikki has left the band.)
Pena Tikanmäki came in on bass.
I'm making a new record..
(Update 08.7.12: ROH Band Mark II works)
(Update 30.3.14: The Old Union Band has been formed)
(Update 30.8.15) the newly named: Fridayband.
(Update 20.9.11: Heikki has left the band.)
Pena Tikanmäki came in on bass.
I'm making a new record (update: 15.11.2023

3 apr. 2010

Sana viikonvaihteeksi - kyl´ se pipi tästä oikenee

Parta-Kalle näki tämän järjestelmän läpi, ja tajusi eri mahdollisuuksia horjuttaa sitä. Keskeisissä operatiivisissa asemista siinä ovat murhaamis- ja kusetusinstituutiot.
Myöhempi Marx teki kehänmuotoisen liikkeen tultuaan tietoseksi, miten syvällä militarismin ja kirkollisen kusetuksen juuret ovat läntisissä yhteiskunnissa - hän epäili, että vaikka suuri vallankumous olisikin, ja on mahdollinen, ihminen ei vielä nykyisessä minänsä kehitysvaiheessa ole valmis ohittamaan sortojärjestelmiä ja vapautumaan niiden oopiumista (hän todella käytti tuota sanaa), vaan jää vangiksi niin kauan että kulkee yksilönä (rikkaan) minätietoisuuden tien. Ei tätä nyt aivan suoraankaan sanota, joten tulkinnat ovat mahdollisia tietyllä vaihteluvälillä.
Vaikka juuri siksi, selvästi tästä syystä Marxin myöhäistuotannossa yhä vähemmän, ja entistä harvemmin puhuttiin vallankumouksesta.

Muitakin solidaarisia, virtauksiltaan horisontaalisia malleja kehitettiin, esimerkiksi Rudolf Steinerin yhteiskunnallinen kolmijäsenyys, joka esiteltiin v. 1919 teoksessa Yhteiskunnallisen kysymyksen ydinkohtia: samoin tämä teos näki, että unessa elävä ihmismassa toiminnallaan ylläpitää yhteiskunnallisen elimistön nykyistä sairautta.
Uudessa mallissa kulttuurielämässä korostuu yksilön vapaus (mitä bolsevikit eivät hyvällä katsoneet), talouselämässä yhdenvertaisuus = yhteisvastuu + solidaarisuus sekä oikeus- ja valtioelämässä tasa-arvo.
Tässäkin muuten suom. painos panos, 1975, loppu, (tekijänoikeudenhaltijan keskittyessä roskan julkaisuun).
Esimerkiksi slummiutunutta lähiötä on pidetty seurauksena taloudellisten ja poliittisten voimavirtojen vääränlaisesta, vertikaalisesta yhteensekoittumisesta. Jos kulttuuri-, talous- ja sosiaalisen elämän muodostavat yhteiskunnassa mahdollisimman itsenäiset toimialat, rakennemuutos on mahdollinen. Mutta "On nähtävä oleellinen ero ihmisten suhteissa silloin, kun toinen valmistaa toiselle tavaroita, ja silloin, kun he ovat oikeussuhteessa keskenään."
Steinerin mukaan, jos oikeusvaltio itse harjoittaa taloudellista toimintaa, se menettää kykynsä säädellä ihmisten oikeuselämää, sillä sen toimenpiteet ja laitokset palvelevat välttämättä tuotannon tarpeita, ja näin syrjäytyvät ne virikkeet, joista varsinaisen oikeuselämän tulisi kehkeytyä. Kun joku ostamalla hankkii maata, on tätä pidettävä maan vaihtamisena tavaroihin, joihin vastineena on maksettu rahasumma. Maa ei talouselämässä toimi tavaran tavoin. Se vaikuttaa yhteiskunnassa vain sen oikeuden nojalla, mikä ihmisellä on sen käyttöön. ja tässä kontribuutio ajallemme: niin pian kuin tavaroita vaihdetaan oikeuksiin, kajotaan itse oikeussuhteeseen.
Vaihtamalla oikeus tavaraan oikeudesta itsestään tehdään tavara (Steiner 1975, 36-38).
Jos ihmisen on mahdotonta muuttaa kantaansa, ja jos hänellä on jollakin elämän alalla vaikutusvaltaa, silloin hän toiminnallaan ylläpitää yhteiskunnallisen elimistön nykyistä sairautta (Ibid, 40).

Inga kommentarer: