Here we go

All band: Me, myself, I and Heikki (the bass player gets a job), we´ll take some gigs sometimes in clubs and other good places.
We ´re playing, `couse we like it. The subscription from here.
(Next gig 29.6.2011 - Get your ass at K-Klubi)
Next gig: 28.7 - Hiili, Aurinkoterassi). My regards.
Get your ass at Resistori-Klubi: Next gig: 29.9.2011 .. .. !
Next gig 1.5 at Kuopio Market Square at 14.00.
Next gig playing for Save the Rupla, 28.7.12 at Piispanpuisto (at Bishop´s Park of Kuopio).
Now: I´m gonna present some of my texts in three languages  with simple accompaniment at next TEXTfirst night.
Get your ass at Henry´s pub  15.1.2013 at 22h, for my please,..and the new gig: April 16nd.
I will get my ass and quitar to Lekkeri 13.4.2013 @ Helmi's birthday party with streetpunk.
the next time you will see me in Kuopio will be 26th May 2013. there comes a gig ... at Pushkin's statue to start at 12:00.
Next gig playing for Save the Rupla, 23th November 2013 at Rupla. Starts at 14:00 -> Get your ass on there where occurs!
Nästa min spelning ska finnas på Nykterhetshuset 2014/12/04 (kl 11:00) i Kuopio. Hör du, som nya arbetarklassmusik, några bra låtar.
The Next gig will be May 1, 2014 on Kuopio Market Square's stage at 9.00.
.. and you will also see me in Kuopio on the gig-stage at the lake of Valkeinen about at fourte
en May 1, 2014.

hemmagården på onsdag, den 28:e dagen kl 21 i denna månad ->
Ro sitt röv hit och se:
The Old Union Band.
The solo-gig on the Kuopio's VR-Magazine at 8/08/2015 Saturday. There will be some kind of antifascist theme. Get your ass there at 19:00. The next gig at same place at 29/8/
den spelningen på Kuopios marknadstorget den lördag, 12 september (2015) klockan 11 framåt.
det kommer att
finnas upproret nu!
Live at BilliardCenter oct 30, 2015. The FridayBand.
scenen 6 augusti `16 på Peräniemenkasino i Kuopio.
Följande gig på scenen 12 augusti `17 vid Peräniemenkasino i Kuopio-stad.
Gig på Peräniemenkasino den 4 september 2021. Jag har startat nya soloalbumsinspelningar.

Ps. Someone did ask,
my first album The Desert Songs is sold out.
I `m sorry.
(we are working with the new material)
(Update 20.9.11: Heikki has left the band.)
Pena Tikanmäki came in on bass.
I'm making a new record..
(Update 08.7.12: ROH Band Mark II works)
(Update 30.3.14: The Old Union Band has been formed)
(Update 30.8.15) the newly named: Fridayband.
(Update 20.9.11: Heikki has left the band.)
Pena Tikanmäki came in on bass.
I'm making a new record (update: 15.11.2023

6 apr. 2010

Love rescue me

Olen tästä toki sauhunnut ennenkin, mutta en muista, olenko julkaissut: lastuja on pitkälti oli tuhat. Tää tuli mätettyä osina Kemppiselle, ja nyt laitan tänne talteen, jos tarvian.

Uuden raamatunkäännöksen yksi suurimpia ongelmia lienee sen vuorisaarnassa.
Se tulee heti siinä autuaaksi julistamisen jälkeen. Ymmärtämätön uskiskäännös vesitti tämän uuden pienien pykälien perusteen, johon lain kirjaimen täyttäminen kuuluu jo oletuksena, ja joka korottaa lain henkilökohtaisesti etiikaksi:
Vuoden 1938 kirkolliskokouksen käyttöön ottama suomennos, (5: 17.): ”Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. ”
Vuoden 1992 käännös (muuta käyttöä varten tarvitaan erillinen lupa Kirkon keskusrahastolta):
5: 17. "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan."

Toteuttamaan? ei siis muka mitään uutta sanottavaa?
Verbi täyttää (joka vastaa yleistä käännöstä) taas ilmaisee sisällön, lukujen 5-7 merkityksen kristinuskolle.

Yksi etiikan lähde on rinnakkainen, muotoutui osin vuorisaarnan nk. kaksoiskäskyn samaan aikaan Intiassa ja Tiibetissä. Siitä saa vaikutelman Madame Blavatskyn valittujen otteiden referaatista Hiljaisuuden ääni (ja muita valittuja katkelmia), Tiibetin kultaisten sääntöjen kirjasta, Hiljaisuuden ääni (ja muita valittuja katkelmia), Tiibetin kultaisten sääntöjen kirjasta, 1889, suom. 1908.
Teos on läntiselle moraalikäsitykselle sulatettavaksi sopiva (ehkä) pieni viite Tiibetin Chumbi-laaksossa sijaitsevan Dung-karin luostarin Kultaisten ohjeiden kirjasta, joka käsittää koottuna noin 90 erillistä pientä kirjoitelmaa. Vasta 14. DalaiLama vakuutuksellaan maadoitti asiallisten skeptikoiden HPB:n teoksen autenttisuutta koskevat epäilyt.
Bodhisattvapolku muotoutui nykyisen kaltaiseksi ajanlaskumme alussa. .
Kyllähän tuota vieläkin näkyy, että kopioitiin esim. Tolstoilta:
Графу Льву Николаевичу Толстому “Одному из немногих” от автора Е. Блаватской.
Ei ajatusta, että molemmilla voi olla sama lähde.
Ja taas muissa yhteyksissä Leo Tolstoi mainitaan selvästi kun häntä on lainattu, HPB: “This great writer is a perfect model for all aspirants to true Theosophy.”

Tekijänoikeudellisesti jäljittelevän puheen perusmuotoja ovat rukous ja loitsu. Siitä poiketen Kemppinen esittää teesin, että ainoa hänen tuntemansa täysin omaperäinen puhe on vuorisaarna.
Katsotaanpas.
Paitsi, että vuorisaarnakin on sample – taidokas ja hieno sellainen - ne kaikki kultaiset, korkeat eettiset elämänohjeet löytyvät jostain, mikä mistäkin, ja moneen kertaan: vedasta, kiinalaisesta gnosiksesta; taolaisuudesta, buddhalaisuudesta; Dhammapadasta, zarahustralta, talmudilaisesta kirjallisuudesta, essealais-lähteistä .. Kaikki on jo sanottu.
(Eli mitä jää neitseelliseksi tuotteeksi?)
Sinänsä autoa, että uskis-fundamentalistisuuntaus hyökkää yhä - viimeisenä hammaslääkäri Ceta Lehtniemi teoksineen - esoteerisen kristinuskon ontologista gnoseologiaa vastaan, joka toisin kuin tolstoilaisuus tai gnostismi, vuorisaarnan (matt. evankeliumiin 5-7 luvut) asemesta korostaa tuon muiden evankeliumien kuvaaman kosmisen uhritapahtuman merkitystä 2000 vuotta sitten, sen ainutkertaisuutta koko ihmiskunnan historiassa, kuten sen UT kertoo, sekä ihmisen kykyä saada tämä luvattu kontakti kirkkaan sisäisen sielunolemuksensa osaksi.
Sen sijaa sotketaan (esim. tuo vitoslinja: Tiililä-Hiltunen-Lehtniemi) täysin epäanalyyttisesti kaikki ne keskenään nippuun: New Age, gnostismi ja kristillisesoteerinen suuntaus.
Se että nuo suuntaukset saattavat jossain määrin ymmärtääkin toisiaan, ja niillä voi olla joku uskondogmatismin vastainen järjellislooginen leikkauspinta, reinkarnaatioajatus tms., ei vielä tarkoita että ne tosi asiassa olisivat miten tahansa hämmenneltävää yhtä puuroa.
Ajattelen tosiaan näin, kuten Kemppisellä joku kommenteeraaja, tapsa, oivalsikin sen, mikä ero on Buddhan ja Jeesuksen etiikan perusteissa.
Buddhasta, tämän päättelyn empiirisyys, kokemuspohjaosuus, jonka kuka tahansa voi todentaa = osoitettujen kausaalisuuksien testattavuus, on ydinajatus, ja juuri siksi B:n oppi voi olla myös ateistinen.

Inga kommentarer: