välineenä, opastaa peräti alkeellisissa asioissa Aldanellan toimitusjohtaja Kaija Pöysti TalSassa.
Erityisen herkkänahkaisia nettikritiikille tuntuvat olevan yritysten ylimmät pomot, joiden tiedetään pillastuneen jopa blogiensa saamista palautteista tai kirjoitusvirheilleen vitsailusta.Jeps, ei juuri kuvitella pahempaa kohtaloa ihmiselle.
Suomalaiset tavan yritysjohtajat ovat TalSan yllättävän herkkähipiäisiä nettihaukuille. He haluavat kyllä yritysten olevan mukana netin sosiaalisissa medioissa, mutta ensimmäiset ikävät kommentit saavat heidät vaatimaan sivujen sulkemista.
Hieman epäselväksi jäävät TalSan lähteet, ja tutkimus, jos sellaista on, mikä moisen osittaa. Mutta kyllä tuo jotenkin vastaa omaanikin - pitkäaikaista kokemusta.
Sosiaalisen median tutkija Jarno M. Koponen tossa huomauttaa, että useimmissa verkkokeskusteluissa toimii sitä paitsi yllättävän hyvä etikettikuri: harva yhteisön jäsen pitää asiattomuuksien huutelijoista.
Sinänsä keskustelufoorumeista monet junnaavat vuosikausia paikallaan samoja asioita, niinpä voi nähdä, että siellä puhutaan asioista ja yrityksistä joita ei enää edes ole. Nettiyhteisön muisti voi olla, jos joku asia siellä prosessoidaankin kertaalleen, sellaiset 2kk.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar