Here we go

All band: Me, myself, I and Heikki (the bass player gets a job), we´ll take some gigs sometimes in clubs and other good places.
We ´re playing, `couse we like it. The subscription from here.
(Next gig 29.6.2011 - Get your ass at K-Klubi)
Next gig: 28.7 - Hiili, Aurinkoterassi). My regards.
Get your ass at Resistori-Klubi: Next gig: 29.9.2011 .. .. !
Next gig 1.5 at Kuopio Market Square at 14.00.
Next gig playing for Save the Rupla, 28.7.12 at Piispanpuisto (at Bishop´s Park of Kuopio).
Now: I´m gonna present some of my texts in three languages  with simple accompaniment at next TEXTfirst night.
Get your ass at Henry´s pub  15.1.2013 at 22h, for my please,..and the new gig: April 16nd.
I will get my ass and quitar to Lekkeri 13.4.2013 @ Helmi's birthday party with streetpunk.
the next time you will see me in Kuopio will be 26th May 2013. there comes a gig ... at Pushkin's statue to start at 12:00.
Next gig playing for Save the Rupla, 23th November 2013 at Rupla. Starts at 14:00 -> Get your ass on there where occurs!
Nästa min spelning ska finnas på Nykterhetshuset 2014/12/04 (kl 11:00) i Kuopio. Hör du, som nya arbetarklassmusik, några bra låtar.
The Next gig will be May 1, 2014 on Kuopio Market Square's stage at 9.00.
.. and you will also see me in Kuopio on the gig-stage at the lake of Valkeinen about at fourte
en May 1, 2014.

hemmagården på onsdag, den 28:e dagen kl 21 i denna månad ->
Ro sitt röv hit och se:
The Old Union Band.
The solo-gig on the Kuopio's VR-Magazine at 8/08/2015 Saturday. There will be some kind of antifascist theme. Get your ass there at 19:00. The next gig at same place at 29/8/
den spelningen på Kuopios marknadstorget den lördag, 12 september (2015) klockan 11 framåt.
det kommer att
finnas upproret nu!
Live at BilliardCenter oct 30, 2015. The FridayBand.
scenen 6 augusti `16 på Peräniemenkasino i Kuopio.
Följande gig på scenen 12 augusti `17 vid Peräniemenkasino i Kuopio-stad.
Gig på Peräniemenkasino den 4 september 2021. Jag har startat nya soloalbumsinspelningar.

Ps. Someone did ask,
my first album The Desert Songs is sold out.
I `m sorry.
(we are working with the new material)
(Update 20.9.11: Heikki has left the band.)
Pena Tikanmäki came in on bass.
I'm making a new record..
(Update 08.7.12: ROH Band Mark II works)
(Update 30.3.14: The Old Union Band has been formed)
(Update 30.8.15) the newly named: Fridayband.
(Update 20.9.11: Heikki has left the band.)
Pena Tikanmäki came in on bass.
I'm making a new record (update: 15.11.2023

8 feb. 2010

Sananen periaatteen miehistä ja naisista

Viime vuosisadan alussa muutamia opettajia irtisanoutui työstään koettuaan koulun uskonnonopetuksen paitsi ei vain moraalisesti arveluttava, mikä lienee tavallista, vaan jyrkästi henkilökohtaisen moraalinsa vastaisena.
Ensin tämän ratkaisun teki teosofinen edelläkävijä ja kirjailija, Pietarissa syntynyt Maria Ramstedt (1852–1915), sittemmin mm. August Giltig (1865 - 1948)(myöh. Aaku Mäki, Sampsa Luonnonmaa) joka kirjoitti, kuinka oli jo pitkään kiinnittänyt huomiota valtiokirkon ylläpitämän kristillisyyden epäkohtiin.
Eurooppalainen nationalistissävytteinen kristinusko oli yhteiskunnallisten ongelmien ja sotien pääsyynä, ja kristinuskosta oli tullut vallanhimon symboli sekä armeijoiden ja kansallisten väkivaltakoneistojen oikeuttaja, joka kaipasi radikaalia uudistamista (kats. mm. Luonnonmaa, Biografiakeskus, 2010)
Näin Giltig vuonna 1907 jättäessään työnsä Tampereen kaupungin ilta- ja tehtaalaiskoulujen sekä Aleksanterin koulun ylemmän poikakansakoulun opettajana.
Raittiusmies, vegaani ja tolstoilainen, jos kohta teosofikin ajan hengessä, jatkoi uraansa kansan- ja luonnonparannuksen piirissä. Pitkä elämä, jonka aikana ehti nähdä vielä fasismiksi nousun ja raakalaismaisuuden vaikutusten leviämisen yhteiskunnassa.
Myös Pekka Ervast tuomitsi 1. maailmansodan jälkeiset Teosofisen seuran johtajien näkemykset mahdollisesta sotien "jalostavasta vaikutuksesta", hänen mukaan ne päinvastoin ra´aistivat yhteiskuntaa.
Koululaitoksessahan tämä suojelukuntavetoinen nationalistissävytteinen kristinusko heikkeni vasta 1970-luvulla, ja sittemmin on jäänyt opetusohjelmien sisään ikään kuin jonain hyvää tarkoittavana sekularistisena kummituksena.
Sisältä tämä dogmatiikka, joka tekee merkillisen eron henkisyyden ja hengellisyyden välille, ei ole muuttunut. Sen valat ja rituaalit vaikkei noita yleisesti ehkä pidetä paljon minään tyhmistyttävät yksilön zombilaitosten osaksi, ja ovat eräänalainen väkivaltalaitosten muuttumattomuuden perusta.
Vert. kuulin jossain Voimala-nimisessä lahkolaisuutta käsitelleessä ohjelmassa pappishenkilön suusta ymmärtävää puhetta, kuin nuorella ihmisellä voi ilmetä henkistä etsintää, ja jopa hengellistä etsintää. Viimeksi siis kauppasi lahkoaan.
Vanha, heikosti perusteltu pseudoteologinen jako, jonka tapaa siellä täällä (eritoten suomenkielessä), mutta, totta, tuo jako kuvaa empiriaa: yksilö palaa, jos tahto ja voimat suureen nousuun eivät riitä, nationalistissävytteisen kristinuskon lempeään helmaan. Sellainen etsintä.
Määrittelihän jo Jaakob Böhme totuuden etsintää maadoittavan uskonnollinen melankolian - suunnilleen suom. hengellisyys -käsitteen kansa samaa vastaava - lähinnä esteeksi ihmisen henkistyminen ja vapautumisen tiellä.

Gustav Dore, God - the Source of Light. 1861.

1 kommentar:

Helvetin kaukana sa...

Mitä sanoitkaan Aikkis sitten näistä New Age -jutskista.

Onko tuo sen parempi pakopaikka maailmasta kuin kirkon helma?