Lanseringen av ett nytt Ikea-varuhus på Sicilien:
Vi är öppna för alla familjer.Vad det menar då?
Jag förstår inte. Är det lite absurd om någon sayer: Vi är inte öppna för alla familjer?
Jag har hört, att de är en modig kampanj med tanke på att katolicismen är djupt rotad Italien och framförallt på Sicilien.
Och mycket riktigt har den också retat upp de konservativa Sylsio Berlusconi ägda tidningarna.
Så vi får väl se hur Ikea kommer att stå emot Guds lag?
Det spelar ingen roll vad någon Berlusconi och andra katolicister sayer.
Här i Norden vi tycker om att samhellet är altso mänsklig, och hela världen ska veta det.
Gerillamarknadsföring eller `guerrilla marketing´ är okonventionella marknadsaktiviteter ämnade för att nå maximalt resultat med minimala resurser. Typisk gerillamarknadsföring är okonventionell, potentiellt interaktiv och riktad för att nå målgruppen på oväntade platser.
Men fortsättning:
Benämningen gerillamarknadsföring kommer från begreppet gerillakrigföring och bygger på principen att en liten specialiserad styrka kan attackera sina mål på ett framgångsrikt sätt genom att använda sig av okonventionella strategiska och taktiska metoder.
Där kommer någon mening av Ikeas lanseringen med okonventionella strategiska och taktiska metoder:
Ikeas homo-annonsen fick på lördagen en hög italiensk regeringstjänsteman med ansvar för familjepolitik att rasa ut i en tv-intervju:
Kom inte hit och tala om för oss vad vi ska tycka.Uttalandet väckte oppositionens och människorättsgruppers ilska.
Carlo Giovanardi sade att han tycker att
det är allvarligt och dålig smak att ett svenskt multinationellt bolag kommer till Italien för att tala om för italienare vad de ska tänka.Gerillamarknadsföringen menar just ju desto.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar