Here we go

All band: Me, myself, I and Heikki (the bass player gets a job), we´ll take some gigs sometimes in clubs and other good places.
We ´re playing, `couse we like it. The subscription from here.
(Next gig 29.6.2011 - Get your ass at K-Klubi)
Next gig: 28.7 - Hiili, Aurinkoterassi). My regards.
Get your ass at Resistori-Klubi: Next gig: 29.9.2011 .. .. !
Next gig 1.5 at Kuopio Market Square at 14.00.
Next gig playing for Save the Rupla, 28.7.12 at Piispanpuisto (at Bishop´s Park of Kuopio).
Now: I´m gonna present some of my texts in three languages  with simple accompaniment at next TEXTfirst night.
Get your ass at Henry´s pub  15.1.2013 at 22h, for my please,..and the new gig: April 16nd.
I will get my ass and quitar to Lekkeri 13.4.2013 @ Helmi's birthday party with streetpunk.
the next time you will see me in Kuopio will be 26th May 2013. there comes a gig ... at Pushkin's statue to start at 12:00.
Next gig playing for Save the Rupla, 23th November 2013 at Rupla. Starts at 14:00 -> Get your ass on there where occurs!
Nästa min spelning ska finnas på Nykterhetshuset 2014/12/04 (kl 11:00) i Kuopio. Hör du, som nya arbetarklassmusik, några bra låtar.
The Next gig will be May 1, 2014 on Kuopio Market Square's stage at 9.00.
.. and you will also see me in Kuopio on the gig-stage at the lake of Valkeinen about at fourte
en May 1, 2014.

hemmagården på onsdag, den 28:e dagen kl 21 i denna månad ->
Ro sitt röv hit och se:
The Old Union Band.
The solo-gig on the Kuopio's VR-Magazine at 8/08/2015 Saturday. There will be some kind of antifascist theme. Get your ass there at 19:00. The next gig at same place at 29/8/
den spelningen på Kuopios marknadstorget den lördag, 12 september (2015) klockan 11 framåt.
det kommer att
finnas upproret nu!
Live at BilliardCenter oct 30, 2015. The FridayBand.
scenen 6 augusti `16 på Peräniemenkasino i Kuopio.
Följande gig på scenen 12 augusti `17 vid Peräniemenkasino i Kuopio-stad.
Gig på Peräniemenkasino den 4 september 2021. Jag har startat nya soloalbumsinspelningar.

Ps. Someone did ask,
my first album The Desert Songs is sold out.
I `m sorry.
(we are working with the new material)
(Update 20.9.11: Heikki has left the band.)
Pena Tikanmäki came in on bass.
I'm making a new record..
(Update 08.7.12: ROH Band Mark II works)
(Update 30.3.14: The Old Union Band has been formed)
(Update 30.8.15) the newly named: Fridayband.
(Update 20.9.11: Heikki has left the band.)
Pena Tikanmäki came in on bass.
I'm making a new record (update: 15.11.2023

24 mars 2009

Vähä vasrajanabuddhalainen paramita-päättely VII

On esimerkiksi viisauden paramita, vaikka niitä on kuusi; ne eivät ole toisistaan erillisiä. Saavuttaakseen yhden paramitan tarvitsee myös kaikki ne muut viisi. Paramita velvoittaa, ja se on sidoksissa kausaalisuuteen, mitä länsimaissa ei ymmärretä, valitettavasti, ja niin materialismissa tosiaan voidaan kuvitella, että buddhalaisuudesta otetaan joku elementti viisaus, etiikka, kenties kilvoitus, erilleen ja yritetään harjoittaa buddhalaisuutta.
Ennen pitkää tämä nk. tiedeuskoon buddhalaisuutta yhdistänyt yritteliäs materialisti joko löytää syvemmän oivalluksen ja ymmärryksen itsestään, ja jatkaa etsintää, tai hän kääntyy pettyneenä, turhautuneena buddhalaisuutta vastaan.
Valitettavan yleistä tämä jälkimmäinen, sillä ilman kokonaisuutta luotu malli johtaa dukhaan, ja dukhaa hän saattaa pitää jonain valaistuneena tietoisuuden tilana, kunnes ymmärtää sen dukhaksi.
Länsimaiset buddhalaisuuden uskonpuhdistajat ovat tehneet jättiläismäisen karhunpalveluksen. Pari hullua kuukautta luostarissa noviisina oltuaan he voivat, kuten Alan W. Watts, etteivät mestarit varmaan itsekään oikeasti usko jälleensyntymän mysteeriin. Joten metafysiikka voidaan hylätä.

Tämä koskee ennen muuta Zeniä, mutta eivät muutkaan suuntaukset, Tiibetin buddhalaisuus, ole siltä säilynyt. Millä valtuuksilla analysoin, jos se kiinnostaa, pyydän palaamaan Vähä vasrajanabuddhalaisen päättelyn I –osaan.
Vissi eri asia kuin Wattsin tapa muuntaa oma ymmärryksen puute opin vesitykseksi, on ohittaa asioita, kuten Jiddu Krishnamuri tekee opetuksissaan, hän ohittaa ontologisen kysymyksen jälleensyntymisestä (vaiheessa kun se ei ole olennainen) sen asemesta, että mitätöisi sen perusteella joka on puhtaasti länsimainen, länsimaisessa kulttuurissa kehittynyt näkemys.
Viisauden paramita voidaan sisäisessä työskentelyssä jakaa vielä neljään osaan, niin että kuudentena tulee sen tiedon paramita, seitsemäntenä menetelmän paramita, kahdeksantena voiman paramita, yhdeksäntenä inspiraation tai toivomuksen paramita ja kymmenentenä viisauden paramita.
Länsimaisessa katsonnassa tämä on ontologinen paramita – sen tiedollisen inspiraation käytön ja hallinnan työvälineet ovat ihmisen omassa tietoisuudessa. Kaikki kuusi täydellisyyttä kuuluvat näin:
anteliaisuuden paramita
moraalin paramita
kestävyyden tai kärsivällisyyden paramita
ahkeruuden paramita
mietiskelyn paramita
viisauden paramita

Miten kauniita ne ovatkaan. Tahdon nyt ottaa tuosta esille Kärsimyksen kestämisen. Kärsimyksen kohtaamiseen, kuten hyvin tunnetaan, todellakin löytyy monta tapaa suhtautua. Kärsimyksen voi yksinkertaisesti hyväksyä sellaisenaan sietäen kaikki sen pää- ja sivuvaikutukset. Mutta oivallettuaan kärsimyksen syyt – jos tuntuu ettei löydä syitä, tämän pystyy ne aivan hyvin katsomaan Buddhan opista, sillä sitä on koeteltu 2500 vuotta – voi pyrkiä eroon kärsimyksestä, mutta kärsivällisesti työskentelemällä asian kanssa. Kenting Tai Situpa jättää tuossa auki vielä senkin, että yksilö voi olla kärsimätön ja taistella kärsimystä vastaan. Se kuitenkin tekee kärsimyksestä voimakkaamman kuin se muuten olisi. Tämän näköisiä syitä ihmisillä voi nähdä myös taustalla, jos ja kun he eivät hallitse vihaansa.
Saksan uusnatsien puolueen NPD:n johtaja Udo Voigt on joutui äsken oikeuden eteen syytettynä vihan lietsomisesta. Typpiesimerkki, etten sanoiksi. Voigtia ja kahta muuta NPD-puolueen edustajaa syytetään rasistista vihaa lietsovien lentolehtisten jakelusta Saksassa vuoden 2006 alkupuolella.
Kämypiireissä hellitty primitiivinen logiikka muukalaisista ja epatoista on tunnettu ja kaukaisissa kulttuureissa.
«Otetaanpa esimerkki henkilöstä, joka varastaa siksi, että hänellä on sellainen tapa. Kun hän kulkee talojen ohi, hän kurkkii sisään ja pohtii, miten niihin pääsisi murtautumaan. Kaupoissa hän tutkii ovia ja ikkunoita ja miettii miten tulla varkaisiin. Kuvitellaan, että tämä varas on sitten omassa kodissaan, missä on joltisestikin omaisuutta. Joku tulee käymään siellä, ja katsoo hänen tavaroitaan pöydällä. Varastamaan tottuneena hän ajattelee automaattisesti: ”Tämä henkilö on ollut täällä vain hetken, ja jo hän suunnittelee, miten saisi varastettua minulta!”
Jos tulee taloon, jossa ei ole ennen käynyt, on aivan luonnollista katsella ympärillään olevia ovia, ikkunoita ja esineitä. Näin vieras juuri tekee ja omistaja ajattelee: ”Hän ei pelkästään suunnittele varkautta, vaan pakoreittejäkin.” Jos ihminen on tavoiltaan piintynyt ja tottunut varastamaan, hän uskoo, että muut ovat samanlaisia. Sama koskee henkilöitä, joilla on paljon vihaa, he kokevat, että muut ovat pahantahtoisia heitä kohtaan.»
Bodhisattvan sitoumus ja vala by Mingyur Rinpoche.

Inga kommentarer: