Here we go

All band: Me, myself, I and Heikki (the bass player gets a job), we´ll take some gigs sometimes in clubs and other good places.
We ´re playing, `couse we like it. The subscription from here.
(Next gig 29.6.2011 - Get your ass at K-Klubi)
Next gig: 28.7 - Hiili, Aurinkoterassi). My regards.
Get your ass at Resistori-Klubi: Next gig: 29.9.2011 .. .. !
Next gig 1.5 at Kuopio Market Square at 14.00.
Next gig playing for Save the Rupla, 28.7.12 at Piispanpuisto (at Bishop´s Park of Kuopio).
Now: I´m gonna present some of my texts in three languages  with simple accompaniment at next TEXTfirst night.
Get your ass at Henry´s pub  15.1.2013 at 22h, for my please,..and the new gig: April 16nd.
I will get my ass and quitar to Lekkeri 13.4.2013 @ Helmi's birthday party with streetpunk.
the next time you will see me in Kuopio will be 26th May 2013. there comes a gig ... at Pushkin's statue to start at 12:00.
Next gig playing for Save the Rupla, 23th November 2013 at Rupla. Starts at 14:00 -> Get your ass on there where occurs!
Nästa min spelning ska finnas på Nykterhetshuset 2014/12/04 (kl 11:00) i Kuopio. Hör du, som nya arbetarklassmusik, några bra låtar.
The Next gig will be May 1, 2014 on Kuopio Market Square's stage at 9.00.
.. and you will also see me in Kuopio on the gig-stage at the lake of Valkeinen about at fourte
en May 1, 2014.

hemmagården på onsdag, den 28:e dagen kl 21 i denna månad ->
Ro sitt röv hit och se:
The Old Union Band.
The solo-gig on the Kuopio's VR-Magazine at 8/08/2015 Saturday. There will be some kind of antifascist theme. Get your ass there at 19:00. The next gig at same place at 29/8/
den spelningen på Kuopios marknadstorget den lördag, 12 september (2015) klockan 11 framåt.
det kommer att
finnas upproret nu!
Live at BilliardCenter oct 30, 2015. The FridayBand.
scenen 6 augusti `16 på Peräniemenkasino i Kuopio.
Följande gig på scenen 12 augusti `17 vid Peräniemenkasino i Kuopio-stad.
Gig på Peräniemenkasino den 4 september 2021. Jag har startat nya soloalbumsinspelningar.

Ps. Someone did ask,
my first album The Desert Songs is sold out.
I `m sorry.
(we are working with the new material)
(Update 20.9.11: Heikki has left the band.)
Pena Tikanmäki came in on bass.
I'm making a new record..
(Update 08.7.12: ROH Band Mark II works)
(Update 30.3.14: The Old Union Band has been formed)
(Update 30.8.15) the newly named: Fridayband.
(Update 20.9.11: Heikki has left the band.)
Pena Tikanmäki came in on bass.
I'm making a new record (update: 15.11.2023

30 jan. 2008

The reborn, new human being (grows out of this world)

Tietoisuusloikka jossa ihminen tulee tietoiseksi henkisestä ytimestään, on mahdollinen. Olen tästä vakuuttunut, mutta yhtä vakuuttunut (kuin mm. Buddha) olen siitä, että on olemassa vastavoima, joka pyrkii tämä yhteyden estämään, trivialisoimaan, vääristämään ja selittämään olemattomaksi.
Ilman jonkinlaista käänteistä materialistista uskonkokemusta tämä oman eksistenssin ulottuvuuden kieltäminen ei mitenkään onnistune. Alitajuinen ja alitajunnan takana oleva ylitajuinen ovat alue, jonne Andrei Tarkovskin Stalker (Сталкер, 1979) johdatti vaarojen läpi etsijät.
Problematiikka ei ole uusi, tosin entistä kärjistyneempänä havaittavissa.
Saksalaisfilosofi Johann Gottfried Herder (1744-1803), yllä kuvassa, katsoi, että nykyihminen on kahdenmaailmanvälissä, toisen jättämässä, mutta ei vielä uuden jäsen.
Olotilavaihe, joka on samalla tämän maailman viimeinen, on myös toisen, rinnakkaistodellisuuden maailman ensimmäinen. Herder kuvasi uutta maailmaa, olomuotoa, jossa ihminen ilmentää itseään kuin ensimmäisiä askeleitaan ottava lapsi. Näin ihmisen on edustettava samanaikaisesti kahta maailmaa, ja tämä luo ihmiseksistenssiin kaksijakoisuutta, joka ainakin osittain oli Herderin mukaansa näennäistä.
Ihminen niin kauan kuin häneltä salataan elämäntarkoitus, ja hän ei sitä pysty omin voimin oivaltamaan, on kahden maailman puristuksessa tiedottamana, usein hämmentyneenä ja kärsien.

Rajalla tultaessa vanha atavistinen henkisyys hiipuu. Tämän vanhan ja uuden alkamisen välissä tapahtuu kokemus minätietoisuudesta. Ihminen on siinä yksin maailmankaikkeudessa. Nykyaikana tätä saatetaan kutsua myös nimellä kosminen angsti: ”me elämme jollain ihmeen avaruudessa kiitävällä kivenlohkareella, joka kuin sattumalta on tarjonnut kodin meille ja muulle maanpäälliselle elämälle - siis se hirvittävä kosminen tyhjyys, kylmyys ja kuolleisuus, joka ympäröi tätä naurettavan pientä eloonjäännin keidasta”, kuten eräs kirjoittaja kuvailee aistimustaan.

Ei ole mahdollista jäädä paikalleen: ihminen joutuu täysin implisiittisistä syistä olemassa olemisensa epätyydyttävyydessä etsimään toimivaa maailmanselitystä. Tämä koskee myös niitä älyllisiä yksilöitä, jotka kenties tavoittavat paluutien universaaliin ykseyteen järjen käytön hylkäävän kirkonopin piirissä tai vaikkapa vain panteistisen kokemuksen siivin - mutta he kaikki ovat kouluopetuksensa kautta omaksuneet tieteellisen maailmakuvan perusteita. Voidaan sanoa, että jokainen heistä (kukapa ei olisi tavannut ”En puutu Jumalan asioihin” –tyyppejä) kognitiivista dissonanssia helpottaakseen luo enemmän tai vähemmän itseään tyydyttävän fuusiomallin, oman maailmanjäsennysyrityksen.

Ajattelu tuottaa eräänlaisen torson kaiken teoriasta, mallin siitä kuinka maailman- ja elämäntarkoitus kaiketi toimivat kosmoksessa. Tämä selittää sen kirkon kauhistuksen, että puolet kansasta pitää ajatusta sielunsa sisimmän osan jälleensyntymisestä järkeensä käypänä. He uskovat tai paremmin tietävät näin; tieto, se on määritelmällisesti perusteltu uskomus.

Filosofiaansa Herder muuten kirjoitti helppejä, hän määritteli muun muassa nihilistisestä solipsismista ulosohjaavan objektiivisen moraalin kausaalisuutta: hyvän, toden ja kauniin ideat ovat yhteiset. Nähtävästi henkilökohtaisesti täysin tietoisena siitä, mistä puhui. kun järki kirkastuu näkemään, kausaalisuuksien oivaltamisen lähteilä matkalainen janoaan sammuttaa.
Kun ihminen tiedostaa Jumalan eli huomaa, että Jumala hänen moduksessaan ajattelee itseään, on tämä Spinozan (v.1632-1677 eläneen hollanninjuutalainen) mukaan korkein onnellisuuden aste, jonka yksittäinen ihminen voi saavuttaa: Mielen älyllinen rakkaus Jumalaa kohtaan on osa sitä ääretöntä rakkautta, jolla Jumala rakastaa itseään, Etiikka V:XXXVI.
Edelleen jumaltiedon avulla yksilö saattoi löytää vapauden intohimojen tyrannista, vapauden pelosta, luopumisen kohtalosta ja aidon siunauksen: mielen korkein hyve on tuntea Jumala, Etiikka IV:XXVIII.

Tehkää hyvin.

Inga kommentarer: