Medan B-klass F-Cell har en batterikapacitet om 1,4 kWh har GLC F-Cells batteri en bruttokapacitet på 13,8 kWh - så nettokapaciteten ligger på 9,3 kWh.
Det är ovan beskrivna tekniska lösning som gör GLC F-Cell så unik.
Bilen är helt enkelt en bränslecellsladdhybrid, som för övrigt har en elektroniskt begränsad toppfart på 160 km/h.
GLC F-Cell har, precis som andra vätgasdrivna bränslecellsbilar, ett batteri för mellanlagring av energi, men det som gör GLC F-Cell unik är att litiumjonbatteripaketet är så mycket större än vad som är normalt och därmed inte enbart en mellanlagringsenhet.
Det tillåter GLC F-Cell att köra på enbart energin som lagrats i batterierna i upp till 4,9 mil enligt NEDC-körcykeln.
Batteriet, enligt Teknikens Värld, kan laddas via uttaget som sitter på bakre stötfångaren med hjälp av ombordladdaren som har en effekt på 7,2 kW. Ungefär en och en halv timme tar det att ladda batteriet fullt vid optimala förhållanden. Mercedes GLC F-Cell-Ladda bilen via exempelvis eluttag hemma eller en snabbladdare.
Mercedes har utvecklat sitt F-Cell-koncept och visar nu upp förserievarianten i form av en GLC. Den unika bilen, som både är en laddhybrid och en bränslecellsbil, har nu presenterades närmare i detalj och dess produktion börjas nästa år i Nystad i Finland. Läs mer om det på finska.
- kanava totuudenetsintään ihmisestä ja maailmasta. jäikö jotain olennaista vielä sanomatta?
- Kanal för att hitta sanningen från mannen och världen. finns det någonsin att säga?
- Seeking truth from facts.
Жизнь в глубже!
Here we go


We ´re playing, `couse we like it. The subscription from here.
(Ne
N
Ge
Ne
Ne
Now: I´m gonna present some of my texts in three languages with simple accompaniment at next TEXTfirst night.
Get your ass at Henry´s pub
I w
th
Ne
N
The Next gig
.. and you will also see me in Kuopio on the gig-stage at the lake of Valkeinen about at fourte
På
Ro sitt röv hit och s
The solo-gig on the Kuopio's VR-Ma
den spelningen på Kuo
det kommer att
Li
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar