Here we go

All band: Me, myself, I and Heikki (the bass player gets a job), we´ll take some gigs sometimes in clubs and other good places.
We ´re playing, `couse we like it. The subscription from here.
(Next gig 29.6.2011 - Get your ass at K-Klubi)
Next gig: 28.7 - Hiili, Aurinkoterassi). My regards.
Get your ass at Resistori-Klubi: Next gig: 29.9.2011 .. .. !
Next gig 1.5 at Kuopio Market Square at 14.00.
Next gig playing for Save the Rupla, 28.7.12 at Piispanpuisto (at Bishop´s Park of Kuopio).
Now: I´m gonna present some of my texts in three languages  with simple accompaniment at next TEXTfirst night.
Get your ass at Henry´s pub  15.1.2013 at 22h, for my please,..and the new gig: April 16nd.
I will get my ass and quitar to Lekkeri 13.4.2013 @ Helmi's birthday party with streetpunk.
the next time you will see me in Kuopio will be 26th May 2013. there comes a gig ... at Pushkin's statue to start at 12:00.
Next gig playing for Save the Rupla, 23th November 2013 at Rupla. Starts at 14:00 -> Get your ass on there where occurs!
Nästa min spelning ska finnas på Nykterhetshuset 2014/12/04 (kl 11:00) i Kuopio. Hör du, som nya arbetarklassmusik, några bra låtar.
The Next gig will be May 1, 2014 on Kuopio Market Square's stage at 9.00.
.. and you will also see me in Kuopio on the gig-stage at the lake of Valkeinen about at fourte
en May 1, 2014.

hemmagården på onsdag, den 28:e dagen kl 21 i denna månad ->
Ro sitt röv hit och se:
The Old Union Band.
The solo-gig on the Kuopio's VR-Magazine at 8/08/2015 Saturday. There will be some kind of antifascist theme. Get your ass there at 19:00. The next gig at same place at 29/8/
den spelningen på Kuopios marknadstorget den lördag, 12 september (2015) klockan 11 framåt.
det kommer att
finnas upproret nu!
Live at BilliardCenter oct 30, 2015. The FridayBand.
scenen 6 augusti `16 på Peräniemenkasino i Kuopio.
Följande gig på scenen 12 augusti `17 vid Peräniemenkasino i Kuopio-stad.
Gig på Peräniemenkasino den 4 september 2021. Jag har startat nya soloalbumsinspelningar.

Ps. Someone did ask,
my first album The Desert Songs is sold out.
I `m sorry.
(we are working with the new material)
(Update 20.9.11: Heikki has left the band.)
Pena Tikanmäki came in on bass.
I'm making a new record..
(Update 08.7.12: ROH Band Mark II works)
(Update 30.3.14: The Old Union Band has been formed)
(Update 30.8.15) the newly named: Fridayband.
(Update 20.9.11: Heikki has left the band.)
Pena Tikanmäki came in on bass.
I'm making a new record (update: 15.11.2023

16 juli 2008

Vähä vasrajanabuddhalainen tietoisuus-päättely II

Tietoisuuden laajeneminen, mitä se tarkoittaa?
Sanakonnotaatio ei ainakaan ole häävi, se viittaa lähinnä extreme-kokemuksiin, joissa fyysistä ruumista stimuloimalla joko kemialla tai äärimmäisellä fyysisillä suorituksilla saavutetaan hormonaalinen shokki, ja sen ansiosta myös muuntunut tietoisuuden tila.
Vähän ehkä vaikea aihe, ettei menisi jeesusteluksi. Henkimaailman asiaa.
Mutta usein se vain noin toimii, että show on kokonaan asianomaisen extrippaajan omien korvien välissä.
Muulle maailmalle voi haistattaa paskat, koska omissa suonissa kiertää jotain, jonka ansiosta yksilöllä itsellään menee lujaa. Tämä toimii yleisellä tasolla näin, jos teemme yksinkertaisia empiirisiä havaintoja.
Tajunta tosi asiassa addiktoituu tuohon keinotekoiseen hormonaaliseen impulssiin, kärsii sen poistumisen verestä, ja käpertyy itseensä, kunne taas ....
Kyseessä on nautinto, jota seuraa syysuhteessa jälkitila. Voidaan kysyä. kuten rockhero Joe Strummerin piristä, onko jälkivaikutusten väärtiä? Ei, vastaa se joka oivaltaa syy-yhteydet.

Itsekin 30 v. vertailuja tehneenä olen mieltä, että tajunta on laajentunut ja inhimillistynyt vasta silloin, kun se alkaa oivaltaa elämää ja sen ilmiöitä, kausaalisuuksia, pintaa syvemmältä. Mieli ymmärtää toisten ihmisten ajattelua ja elämää - heidän omista lähtökohdistaan käsin.
Mikään maailmassa ja sen kaikkeudessa ei jää ymmärrystä ja vastausta vaille - paljon luvattu, mutta se on sanasta sanaan totta; viisaus on yksi bodhisattvapolun kuudesta täydellisyydestä.
Tämä boddhinen taso tietoisuuden pohjalla tavoitetaan kuin varkain, kirkas näkemisen tila, joka tosi asiallisesti on paitsi rakkautta eritoten elävää, välitöntä viisautta, ja siksi, juuri siksi tätä tietä koko materialismi tieteineen, läntisine valtauskontoineen kammoksuu.
Instituutiot ponnistelevat säilyttääkseen ihmismielen ja ihmiskäsityksen stabiilina. Ei ehkä uskoisi, mutta ne joiden ihmiskäsitykseltä ja maailmankuvalta tuo tietoisuuden rajattomasti laajaneva ulottuvuus vetää mattoa alta, ovatkin varsin tietoisia tästä muutosprosessista.
Ja sekin on totta, että tämä kieltäminen, vanhan maailman laeista kiinni pitäminen käy instituutioille yhä haasteellisemmaksi ja haasteellisemmaksi - kulttuurillemme vieras sisäisyys uusissa polvissa tekee implisiittisesti itselleen tilaa. Nykyihmisellä tämä korkea olemuspuoli toimii ikään kuin vieras, joka torjuttuna rynkyttää ulospääsyä (sielun) teljettyjen ladonovien takana.
Vuonna 1785 jesuiittojen apottinsa Augustin Barruelin johdolla aloittama muutosvastainen propagandataisto ja gnostisen transfiguraation tien kulkijoiden vainoaminen on jättänyt jälkensä. Juuri todisteitahan Barruelin (kuvassa vasemmalla) syytösryppäitten tukena ei ollut, joten se toimi tuona aikana osin itseään vastaan.
Sittemmin jesuiitat itsekin muuttivat muutosvastaisen toimintansa strategian esoteeriseksi. He tajusivat että henkiset järjestöt voi tuhota sisäpuolelta. Ensin vapaamuurarit, sitten teosofit ja useimmat ruususristijärjestöt jäykistyivät, dogmatisoituivat ja kuolivat henkisesti sisältä. Ilman valoaan ne voivat johtaa enää näennäiseen henkiseen kehitykseen, tuskin aina siihenkään. Ei tarvitse olla kummoinen selvänäkijä tunnistaakseen jesuiitat ja heidän impulssinsa noissa muumioituneissa liikkeissä.
Paljon paremmin asianlaita ei ole spiritistiselle tasolle vajonneessa antroposofisessa liikkeessä. Jos siellä nyt ei aivan kokoajan pyritä steineria väärin ymmärtäen negatiivisen kundaliinienergian herättämiseen shakramanipulaatiolla, sitten ohitetaan omien aivojen käyttö katolisessa messussa toimivien enkeleiden kanssa seurustellessa. Uskomatonta. Esimerkiksi tämä teos edustaa aika tyylipuhtaasti tätä, vaikka hieman muuta yrittää takakannen tekstissään väittääkin. Sitten: Enkeleiden viestit eivät millään tavoin loukkaa ihmisen vapautta, mutta ne sisältävät tärkeitä neuvoja ja opastusta. Muka .. tosi asiassa ei mitään sellaista, mikä ei olisi jo ollut muissa lähteissä.
Nämä ovat konkreettisia materialistisia voimia, jotka nojaavat Gracian Baltasarin Maallisen viisauden käsikirjan viitoittamaan tiehen. Tämän vanhanliiton henkisyyden perustana on maallisuus ja sen dialektisten olosuhteiden muuttumattomuus.
On ymmärrettevää, että jyrkimmin sekularisaatiota vastustaneet suuntaukset paitsi manikealaistet eritoten esseealaisista, bogomiileista katarreihin vaeltanut traditio, ovat se suurin uhka em. henkiselle materialismille; tämä johti uskonvainoihin ja näennäisiin hirmutekoihin (joita koettelemuksia katarrien korkeat vihkimykset kuitenkin edellyttivät).
Toisaalta on myös totta, kuten Rudof Steiner huomautti, kun yksilöt omassa kultissaan yltävät siihen, että eristävät itsestään nuo maailmassa toimivat mammonan ja fantasian voimat, toimii siinä myös muuan lainalaisuus: jälkeen jäänyt ihmiskunta on näiden harhauttavien voimien armoilla entistä lujemmin. On silti välttämätöntä, että jossakin tuo todellisen sisäisen vapaamuurariuden, egonvoimien voittamisen ja valaistumisen polku, säilyi ehdottoman puhtaana (länsimaissa) läpi tämän suuren eksytyksen ajan.
Vaikka kieltämättä kovin valoisalta ihmisten etsintä ulos minänsä vankeudesta ei juuri nyt näytä, yhä on olemassa muuntava keskitie – jossa edelläkulkijat eivät lisää jälkeenjääneiden takkaa. Tämä kulttuuria inhimillistävä muuntava vaikutus alkoi erityisesti 1700-luvulla, kun ruusuristiläisten käsistä saimme mm. uuden, huumaanin kasvatus- sekä oikeusfilosofian, joka vaikuttaa yhä. Samaa varmasti voi sanoa teoksesta: Dalai Lama XIV, Maailmankaikkeus atomissa - tieteen ja hengen läheneminen.
Ajaton.
Niin, "muuntaminen"? siitä enemmän seuraavassa osassa.
.

Inga kommentarer: