Here we go

All band: Me, myself, I and Heikki (the bass player gets a job), we´ll take some gigs sometimes in clubs and other good places.
We ´re playing, `couse we like it. The subscription from here.
(Next gig 29.6.2011 - Get your ass at K-Klubi)
Next gig: 28.7 - Hiili, Aurinkoterassi). My regards.
Get your ass at Resistori-Klubi: Next gig: 29.9.2011 .. .. !
Next gig 1.5 at Kuopio Market Square at 14.00.
Next gig playing for Save the Rupla, 28.7.12 at Piispanpuisto (at Bishop´s Park of Kuopio).
Now: I´m gonna present some of my texts in three languages  with simple accompaniment at next TEXTfirst night.
Get your ass at Henry´s pub  15.1.2013 at 22h, for my please,..and the new gig: April 16nd.
I will get my ass and quitar to Lekkeri 13.4.2013 @ Helmi's birthday party with streetpunk.
the next time you will see me in Kuopio will be 26th May 2013. there comes a gig ... at Pushkin's statue to start at 12:00.
Next gig playing for Save the Rupla, 23th November 2013 at Rupla. Starts at 14:00 -> Get your ass on there where occurs!
Nästa min spelning ska finnas på Nykterhetshuset 2014/12/04 (kl 11:00) i Kuopio. Hör du, som nya arbetarklassmusik, några bra låtar.
The Next gig will be May 1, 2014 on Kuopio Market Square's stage at 9.00.
.. and you will also see me in Kuopio on the gig-stage at the lake of Valkeinen about at fourte
en May 1, 2014.

hemmagården på onsdag, den 28:e dagen kl 21 i denna månad ->
Ro sitt röv hit och se:
The Old Union Band.
The solo-gig on the Kuopio's VR-Magazine at 8/08/2015 Saturday. There will be some kind of antifascist theme. Get your ass there at 19:00. The next gig at same place at 29/8/
den spelningen på Kuopios marknadstorget den lördag, 12 september (2015) klockan 11 framåt.
det kommer att
finnas upproret nu!
Live at BilliardCenter oct 30, 2015. The FridayBand.
scenen 6 augusti `16 på Peräniemenkasino i Kuopio.
Följande gig på scenen 12 augusti `17 vid Peräniemenkasino i Kuopio-stad.
Gig på Peräniemenkasino den 4 september 2021. Jag har startat nya soloalbumsinspelningar.

Ps. Someone did ask,
my first album The Desert Songs is sold out.
I `m sorry.
(we are working with the new material)
(Update 20.9.11: Heikki has left the band.)
Pena Tikanmäki came in on bass.
I'm making a new record..
(Update 08.7.12: ROH Band Mark II works)
(Update 30.3.14: The Old Union Band has been formed)
(Update 30.8.15) the newly named: Fridayband.
(Update 20.9.11: Heikki has left the band.)
Pena Tikanmäki came in on bass.
I'm making a new record (update: 15.11.2023

27 mars 2011

Kumpujen yö

Tuli joku ajatus kun luin aamun Kemppistä: minuahan kiinnostaa 1930-luvulla tapahtunut kehitys, jonka säveltäjä Jaen Sibelius huomioi, ja arvioi taustaltaan vapaan henkisen inspiraation vastakseksi. Se haavoitti kansanhenkeä, joka oli luovuutensa lähde.
Ei koske henkilökohtaisesti, mutta nämä kansansielun saamat uhkan sävyt olivat jo siinä urheiluhulluksi tulleessa, mitään kyselemättömässä kansassa, joka marssi riemuiten ´36 Berliinin Olympialaisiin.

Suomessa hallinnon uusi, lähinnä kaappifasistiseksi luonnehdittava tendenssi pyrki ulottamaan kylmän kontrollinsa suhteisiin ihmisten välillä.
Kuten Kemppinen toteaa, 1900-luvun alussa oli ihmisiä, tolstoilaisia, ruusuritiläisiä ja muita, jotka suosivat niin kutsuttuja omantunnon avioliittoa ja pitivät tuota sisäistä sopimustaan arvokkaampana kuin papin siunausta. Uskonnonvapauslain jälkeen tuli tuomarin julistama liitto ateisteille muttei sekään vastaa alkuperäistä henkisen synergian liittomallia (esoteerisesti juuri se, mistä Paavali puhui korinttolaisille [kts. mm. Nykyajan Ruusuristin perusfilosofia by Jan van Rijckenborgh]).

Siis se oli oikeusneuvos Paavo Kekomäki, joka laati 1930-luvun lopulla lainvalmistelijana virallisen mietinnön `vihkimättä yhdessä asuvien pään menoksi´, Kemppinen ilmaisee asian. En ole nähnyt paperia, enkä sen sävyä. Mutta arvaan, samaa tavaraa kuin väikkärinsä.
Sodat tulivat mutta myös vielä minun lapsuudessani puhuttiin susipareista samoin kuin lehtolapsista.
1980-luvun alussa muun vanhus tiedusteli, voisiko minulta voisiko "kihlaamaton morsiammeni" kenties ommella hänen verhonsa.

Jos uusi kehityssuuntaus on irrottaa perheet ja perhesiteet viranomaiskontrollista, on se varsin tervetullut kehityssuunta. Vaikka homekorvien reaktiot ja psykologiset puolustusmekanismit ovat ymmärrettäviä, paluuta `vanhaan´ ei ole.
Sen sijaan paluu vielä vanhaa vanhempaan aikaan, ihmisyyttä tunnustaneeseen, ja lähelle gemeinschaft-tilaa, on mahdollinen. Mutta tietyin muutoksin verrattuna vanhaan säätyjen maailmaan. Veri punnitaan, sillä vastavoima on taas läsnä, ja näkee omia lombrosolaisia uniaan.

Tämä Kekomäki, joka nousevan kaappifasismin riemussa laati rakastavaisten yhteiselosta yhteiskunnallisen asiakirjan, on saanut nimensä myös sosiaalipsykologian (lyhyeen) historiaan.
Hän kannatti sosioloalogian peruskurssilta tuntemamme italialaisen Cesare Lombroson (1835 – 1909) kriminaaliantropologista ihmiskäsitystä.
Lombroso oppilas Enrico Ferri (1856-1928) varsinaisesti loi positiivisen kriminologian koulukunnan.
Suuntaus korosti, että rikollinen ei ole normaali ihminen, vaan edustaa erityistä luokkaa, perinnöllisistä tai hankituista orgaanisista ja fyysisistä epänormaaliuksista johtuvaa ihmisrodun muunnelmaa.

Oppisuunnan suomalaisiin kannattajiin kuului juuri Paavo Kekomäki, joka väitöskirjassaan todistelee, miten esimerkiksi rammoilla on taipumusta kateuteen ja häikäilemättömyyteen, jonka takia he pyrkivät saamaan rikollisin keinoin korvausta ruumiillisesta alemmuudesta.

Tällaiset perimän tai ruumiinrakenteen kautta tunnistettavat `yhteiskunnan parasiitit´, kuten Kekomäki loihti kapulakielellä, oli hänen mukaansa eristettävä, hoidettava ja sterilisoitava.
Lombroson teorioilla lienee ollut fasismin nousun ajan Suomessa hieman oletettua suurempi ostokysyntä. Esimerkiksi Arvo Ylpön peittelemät sukupuolenkorjausleikkaukset kyllä perustuivat selvästi samaan ihmiskäsitykseen.

Kriminologiassa Lombroson koulu otettiin aikanaan vakavasti mutta sattumalta sen menestyskulku loppui fasismin kanssa tasajalkaa, ja juuri Italia, natsiajan Saksa ja Suomi olivat olleet hengessä mukana. Toki muutkin mutteivat niin, sanoisinko samalla tavalla yhteiskunnallisten ohjelmien tasolla.

Hitaasti rikolliseen käyttäytymiseen syitä alettiin etsiä siihen vaikuttavista ympäristötekijöistä, oppimisesta ja persoonallisuuden kehityksestä.
Vieläkin usein oppimisvaikeuksien tutkiminen, esimerkiksi romanilasten, on arka aihe.

Inga kommentarer: