Here we go

All band: Me, myself, I and Heikki (the bass player gets a job), we´ll take some gigs sometimes in clubs and other good places.
We ´re playing, `couse we like it. The subscription from here.
(Next gig 29.6.2011 - Get your ass at K-Klubi)
Next gig: 28.7 - Hiili, Aurinkoterassi). My regards.
Get your ass at Resistori-Klubi: Next gig: 29.9.2011 .. .. !
Next gig 1.5 at Kuopio Market Square at 14.00.
Next gig playing for Save the Rupla, 28.7.12 at Piispanpuisto (at Bishop´s Park of Kuopio).
Now: I´m gonna present some of my texts in three languages  with simple accompaniment at next TEXTfirst night.
Get your ass at Henry´s pub  15.1.2013 at 22h, for my please,..and the new gig: April 16nd.
I will get my ass and quitar to Lekkeri 13.4.2013 @ Helmi's birthday party with streetpunk.
the next time you will see me in Kuopio will be 26th May 2013. there comes a gig ... at Pushkin's statue to start at 12:00.
Next gig playing for Save the Rupla, 23th November 2013 at Rupla. Starts at 14:00 -> Get your ass on there where occurs!
Nästa min spelning ska finnas på Nykterhetshuset 2014/12/04 (kl 11:00) i Kuopio. Hör du, som nya arbetarklassmusik, några bra låtar.
The Next gig will be May 1, 2014 on Kuopio Market Square's stage at 9.00.
.. and you will also see me in Kuopio on the gig-stage at the lake of Valkeinen about at fourte
en May 1, 2014.

hemmagården på onsdag, den 28:e dagen kl 21 i denna månad ->
Ro sitt röv hit och se:
The Old Union Band.
The solo-gig on the Kuopio's VR-Magazine at 8/08/2015 Saturday. There will be some kind of antifascist theme. Get your ass there at 19:00. The next gig at same place at 29/8/
den spelningen på Kuopios marknadstorget den lördag, 12 september (2015) klockan 11 framåt.
det kommer att
finnas upproret nu!
Live at BilliardCenter oct 30, 2015. The FridayBand.
scenen 6 augusti `16 på Peräniemenkasino i Kuopio.
Följande gig på scenen 12 augusti `17 vid Peräniemenkasino i Kuopio-stad.
Gig på Peräniemenkasino den 4 september 2021. Jag har startat nya soloalbumsinspelningar.

Ps. Someone did ask,
my first album The Desert Songs is sold out.
I `m sorry.
(we are working with the new material)
(Update 20.9.11: Heikki has left the band.)
Pena Tikanmäki came in on bass.
I'm making a new record..
(Update 08.7.12: ROH Band Mark II works)
(Update 30.3.14: The Old Union Band has been formed)
(Update 30.8.15) the newly named: Fridayband.
(Update 20.9.11: Heikki has left the band.)
Pena Tikanmäki came in on bass.
I'm making a new record (update: 15.11.2023

2 dec. 2013

Jag säger med nöjd att välkomna till re:

Det blir verklighet - idag ska rulla Nevs första egentillverkade Saab ut från fabriken. Så här mycket har den kostat att förverkliga.
 å dyr är nya Saabe
Den första Saab 9-3 Aero Sedan som rullar ut från fabriken i Trollhättan på måndagen har hittills kostat ägarna cirka 3 miljarder kronor att tillverka, enligt Dagens Industri,  papperstidningens uppskattning.
Den Saab 9-3 Aero Sedan som nu produceras är i stort sett likadan som den gamla. Interiören är oförändrad, liksom exteriören. Enligt uppgift från den vanligtvis välinformerade bilsajten Saabs United går dock inte motorn på bränslet E85 utan bara bensin. Dessutom lär den ha ett helt nytt navigationssystem.
De cirka 250 bilbyggare som producerar dagens bil har arbetat med den en hel vecka. De har arbetat i ett lågt tempo där noggrannhet prioriterats och bilen bör ha god kvalitet.
Vi har nu slutfört alla avtal med leverantörerna men takten i produktionen kommer att fortsätta vara låg,
säger Mikael Östlund presschef för Nevs till Di (Nevs = National Electric Vehicles).
Kai Johan Jiangs bolag National Modern Holding har betalat cirka 1,8 miljarder kronor för Saab-fabrikens tillgångar. Då inkluderas patenträttigheter för Saab 9-3, Phoenix-arkitekturen och varumärket Saab. Dessutom fastighetsbolaget Automobile Property.

Förra året slutade med 100 Mkr i förlust och i år räknar de med cirka 600 Mkr i förlust. Delägarna Qingdao Invest har betalat hundratals miljoner kronor i förskott för bilar och ägarna står också för en nödvändig kapitalreserv för att driva verksamheten.

Sammanlagt handlar det alltså om minst 3 miljarder kronor. Möjligheten att få tillbaka kapitalet genom att tillverka tusentals bilar per år ingår inte i beräkningen.

Inga kommentarer: