26 mars 2010

Hysteerisen kaunis maailma - sana viikonvaihteeksi.

Amerin ex:n Roger Talermon mukaan liike-elämä on itseriittoista, ihmiset itsekeskeisiä ja ahneita ja heidän kanssaan taisteleminen raskainta. Joskus vastassa on hallitus, joskus esimies, joskus ymmärtämättömät kollegat.
Zellaista se on, kuulostaako tutulta?
Kuin varmikkeeksi, mistä puhutaan saman julkaisun, josta Talermoa luen, yläkulmaa koristaa hahmo, jonka näyttämöltä ulospelaamisessa olin itse kerran väline, tietämättäni, ja mikä selvisikin vasta aavistelujen kautta. Liike-elämässä ei puhuta varsinaisesti selvänäköisyydestä, vaan vaan mieluummin liikemiesvaistosta.
Kyky on perustaltaan sama kuin huuhareilla, mutta tietoisempi: ajatuksellisen tason sovellus.
Auttaa lopulta paljon Talermon uutuuskirjassaan esiin vetämiin ongelmiin, monet alat joissa ei muutenkaan liiketaloudellisesti oli eetiikan häivää, kestävän kehityksen ½-ajatusta, ovat just´ niitä joissa sieluton kamppailu vallasta, rahasta ja kunniasta on kovinta.
Talermo on fiksu ruotsinkielinen tyyppi, mutta ei niin fiksu että olisi osannut valita työpaikkansa paremmin.

Maailma on hysteerinen mesta: joskus kuuntelen paskatason saavuttanutta GrooveFM:ää, jossa vaihtelevat pontenssihäiriöiden hoidosta ja elämässä seksuaalisuuden ylikorostumista alleviivat mainokset.
Maailmakuva joka tässä toimii taustalla on fiksaantunut samoin kuin ätmös josta Talermo kertoo.
Totaalisesti, perustaltaan. Mutta sen kai pitää mennä niin äärimmäisyyksiin enne kuin herääminen, henkinen herääminen, ja libidon energioiden tajuaminen tietoisuudessa tapahtuu.
Katolisessa kirkossa laajalle levinneet perverssiot ovat merkki käänteisesti samasta ilmiöstä: tukahdutettu seksuaalisuus kieroutuu hämäriin intohimon kohteisiin - koska tie ylös on harvoja poikkeuksia lukuunottamatta poikki. Se on monen pyrkijän osa, eri syistä. Kuten H.P. Blavatskyn dokumentoima Hiljaisuuden ääni eli Bodhisattvapolku sanoo: Oi oppilas, maata on sielusi.
Ylipäätään on kyseenalaista, pystyykö ihminen, riittääkö hänen voimansa tässä ajassa murtamaan materialismin kahleita, ellei ole HPB:n tavoin jo syntyessään vihitty.
Hengen dynaamisen olemuksen materialistinen kieltäminen, mutta pyrkiminen merkillisesti samaan aikaan, johtaa ongelmiin.
Ei epäilystä.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar